Ok med regn?

Är det OK att faktiskt tycka att det är skönt med regn? Det finns ingen härligare tillfredsställelse att få lägga sig igen under täcket mitt på dagen en söndag och inte få ångest för att man borde vara utomhus i stället :)
Sen är det lite trist när det aldrig tar slut, men sommaren är knappast över ännu.... eller? Vem vet. Jag är i alla fall redo för hösten! Hoppas den blir lång och fin, och att vintern uteblir.... kommer väl knappast hända, men man kan ju önska. Jag känner att jag nog skulle klara mig jättefint utan vinter, det räcker med sommar, höst och vår. Vinter skulle räcka att "åka till", som en charter. En resa till vintern och snabbt som fan hem igen. Så känner jag för att frysa. Jag fryser jämt dessutom. I år kommer jag nog dock att välkomna mössan som aldrig förr, och förmodligen även bära den inomhus hela vintern.

Har fått massa gjort i helgen, trista saker som att rensa skafferiet, och andra konstiga skåp fulla med konstiga saker. Två kassar med mediciner bla, skönt att få bort skiten. Jag måste verkligen ha varit påverkad stenhårt av div gifter för de flesta medicinerna kan jag inte ens minnas vad det var för? Jag kan stå och glo på förpackningen hur länge som helst och ändå inte komma fram till vad fasen jag fick dom för. Men det var ju nått fel på allt hela tiden... inte konstigt att man inte minns kanske... Hur som helst, det blev tomt på två hela hyllor efter den medicin rensningen. Sweet.
Sen fick jag någon shopping galning i mig och hittade två par byxor, och ett helt gäng tröjor, gjorde av med hur mycket pengar som helst på en halvtimme. Ibland flyter shoppingen, jag gillart! Tur att det inte är oftare. Jag har lite ångest för att pröva just byxor, det är inte min starka sida, så när jag hittar några som passar så blir jag jäkligt nöjd. Hösten är byxräddad. Check.
Nähä, jag jobbar tydligen, bäst att gå och lägga sig?! Konstigt det här, att ha tider att passa..... Inte heller min starka sida nu för tiden.

Kommentarer

  1. Ha en bra dag på jobbet!
    Denna veckan är det back to work som gäller för mig med. Förstår inte hur jag ska ska kunna anpassa mig till att ha tider att tänka på (;
    kramar i massor från Anna B

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att du bestämt dig för att fortsätta skriva. :)

    Kramar från Västkusten

    SvaraRadera
  3. Ja man har - konstigt nog;) - lagt sig till med en egen tidsuppfattning! Jag sitter här på kontoret och undrar varför man ska jobba 8 timmar /dag????? Vem kom på det??? Så därför läser jag bloggar en stund:)))

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter sunt och väldigt friskt att rensning och shoppingådran vaknat till liv....:), kör på vettja. Vi är snart ikapp dig vi som ännu kämpar men snart så...den 22 går målsnöret för mig. Så himla skönt....kram kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag håller med dig om vintern.. Vintercharter låter som en utmärkt ide.. Förra vintern grät jag nästan innan den var slut. Men även jag lär klä mig i mössa framöver så det är väl bara att ladda med chica mössor och glädjas åt att det är säsong sen..

    Men än är det sommar kvar även om det regnar !

    SvaraRadera
  6. Anna B: Jobbar du 100% nu?

    Pernilla: Tack, jag vet fasen bara inte riktigt vad jag ska skriva om :)... det var lättare när man hade något att grotta ned sig i ;)

    Kattis: Tjena tjejen! Ja men eller hur... 8 timmar e fasen för mycket, tänkte testa med att börja på 80%... men jag är nog snart på 100...

    Helen: Ja, men du, det är så skönt att det snart e över för er också! Jag tänker på er faktiskt varje dag. Ja, det är skönt att man börjar känna igen sig själv (även om jag har svårt att acceptera min frissa ;)

    Karin:I know... jag grät nästan också, det kändes som ett skämt till slut liksom... kom igen, det var vinter halva året? Så kan man inte ha det...

    KRAM PÅ ER!!

    PS!! NI SOM HAR TAXAR KVAR; BE OM ISVANTAR OCH STRUMPOR!! JAG TAPPADE EN STORTÅNAGEL IDAG, så satans vidrigt!!!

    SvaraRadera
  7. Vet inte hur mkt jag ska jobba ännu... Ska träffa fsk och lägga upp en plan. Jag siktar på 50% till att börja med. Känner mig riktigt pigg när jag är hemma, men verkligheten med jobb är ju annorlunda. Kram, kram från Anna B

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg