Att döda blomflugor

Här ska ni få det enda säkra sättet, ett Ida tips. Blomflugor är alkisar, dom är riktigt intresserade av att kolla lite för djupt ned i rödvinsglaset. I går tröttnade jag på dom små jävlarna som jag verkligen undrar var fan dom kommer från och hur i helvete dom håller sig levande ? Jag hällde upp ett glas rött, ställde det på fönsterbrädan, nu när jag hällde ut det hade jag inte en enda fluga i köket, men en hel hög blomflugor i glaset som nog allihopa dött av alkoholförgiftning. Skit i i vinäger, såpa och annat alkoholfritt trams, fram med boozet och ta död på dom på riktigt!

Nu ska jag cykla några mil. Tjing!

Kommentarer

  1. åh vad härligt att du startat en ny blogg! Och du, det där tipset om blomflugorna ska jag genast testa... hoppas mina också är rödtjutsalkisar ;-) /S

    SvaraRadera
  2. men men... jag vill ju dricka det goda vinet själv !! Månne det fungerar med någon slags snaps ?

    Får testa det istället..

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Jag har en öppnad flaska rött som har stått i mitt skafferi sedan i våras när jag bytte alkohol mot cellgifter. Nu ska den flaskan komma till nytta :-).

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  4. Ska också prova! Varför kallas småjävlarna för blomflugor, tro? De kommer ju bara så här års och vill gärna husera i min fruktskål, inte bland blommorna, märkligt. I år har jag frukten i kylen och faktiskt mycket mindre småjävlar.

    Hoppas du hade en skön cykeltur! Själv är jag nyss hemkommen från ett tufft jympapass, på Friskis, med en av mina favoritledare. Har många, men hinner tyvärr inte träna varje dag.

    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg