Min kropp är grym!

Jag är så glad, jag trodde helt ärligt aldrig att jag skulle orka springa 5km idag (ett lopp som jag av någon outgrundlig anledning anmälde mig till, jag hade iof aldrig gjort det om det inte var för att min kompis Freja gjorde det och tog med mig samtidigt) Sist jag gjorde det var efter första eller om det var andra cellgiftsomgången, 6 kilometer, sen tog gifterna över och manglade mig. Jag har joggat två gånger sen jag började känna mig OK i kroppen, men bara 3 km och det var väl rätt så tungt om jag inte minns helt fel, dessutom ett par veckor sedan. Så mina förhoppningar för detta 5 kilometers lopp var lika med noll. Jag trodde inte ens jag skulle palla att vara i joggande rörelse hela vägen. Men min kropp förvånar mig och ger dom där jävla gifterna på käften. Jag sitter här nu och mår super, det var relativt enkelt och jag hade kunnat ta i mera (tror jag iof varje gång jag sprungit ett lopp... ) OK, inte världens bästa tid, ingen distans att snacka om,  men för mig är det stort :D va fan, jag sprang hela vägen! Jag är nöjd, och sjukt imponerad av hur snabbt kroppen kan deala och göra sig av med dom här gifterna. Tror det kan vara svårt att förstå varför jag är förvånad för dom
som inte gått igenom en behandling med cellgift, jag vet inte, men jag trodde i perioder att jag aldrig mer skulle kunna röra mig eller springa. Nu funderar jag på om en mil är rimligt 16 oktober?... förmodligen inte..

Det är härligt att leva!

Nu är det sängen som gäller, i natt kommer jag att sova bra :)

Kommentarer

  1. Härligt Ida!!! Jag blir så glad för din skull! Visst är kroppen grym! Den vill gott och sunt. Kram på dig superwoman

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du är på banan. Håller med om att det är det svårt att tro att man någon gång ska komma igen när man är mitt i allt. Älskar själv att träna så jag förstår att du mår super! Det är härligt med utmaningar men en mil den 16 oktober låter tufft. Var själv lite kaxig idag när jag kunde berätta för mitt äldsta barnbarn (11år) att jag (50 år) tagit på mig uppgiften att gömma bokstäver utefter klätterväggen i vår idrottshall (en riktigt hög klättervägg!) inför elevernas "femkamp" nästa vecka. Har aldrig klättrat tidigare så det var häftigt att fixa det så lätt.
    Må så gott och lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Bra jobbat!
    Jag har sprungit 5 km när jag var yngre men nu skulle jag inte ens tanken ju. :-)

    Du ger riktig inspiration och kraft! Hejja Ida!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt Ida....snart springer du Stockholm Maraton.
    kram till dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg