Ja men nu då?

Nu måste det väl ändå bli kul att springa? Extra fint pris var det också på skorna, synd att shortsen kostade typ lika mkt, man får inte mkt tyg för stålarna nu för tiden ;) Jag brukar vara riktigt kinkig när jag köper löpardojjor, och jag har avverkat ett antal, men idag kände jag bara att det ska ske, och det ska ske nu. Jag bor 10 tunnelbanestopp från närmsta runner eller löplabbet affär (där man får professionell hjälp) och jag orkade helt enkelt inte åka dit. Tog mig till en gammal hederlig intersport, det måste finnas massor med människor som bara köper ett par dojjor och sen springer. Kan dom, kan jag. Just nu måste jag bara komma ut... sen är det kanske en annan femma när (observera att jag skriver när och inte om) man springer flera mil i veckan, då ska det fasen vara topnotch! De e man värd då :) Min gamla trotjänare är inte muntra längre, dom är döda, dom har gjort sitt. Nu är det dax för turkost på hyllan, och går man in i en löparaffär idag så är också chockrosa, lila, spygrönt och givetvis svart, heta färger i höst :) Nej, det är ju så klart inte nödvändigt alls att ha massa dyra löparkläder, men man kan ju hoppas att det blir liiite roligare att komma igång (tveksamt som det känns nu...)
Jag ska sätta igång (jag vet, har sagt det upprepade gånger nu....men ge inte upp på mig!) nästa vecka. Det är lite små krångligt just det här med löpning när man e ensam mamma, jag är aningens hönsig och lämnar inte min dotter själv en timme bara så där liksom. Kanske om ett år eller nått... då kanske man vågar göra det utan att springa med andan i halsen som om det gällde liv och död. Hon e för liten nu. Själv tycker hon säkert det skulle vara en sanslöst bra ide....

Ikväll blir det byråbyggande, vi har fortfarande inte passerat en klar. Det är alltså fortfarande tre kvar...

Var på Kick Off med jobbet på grönan i går. Trevligt, som vanligt. Jag var lite trött dock. Jag har inte riktigt samma partykänsla längre. Jag hade det när jag precis blev klar med behandlingen, men jag funkar inte alls lika bra med alkohol längre som jag gjort tidigare, det är obehagligt att dricka, så jag hoppar det ett tag. Tyvärr blir inte mitt partyhumör lika på topp utan heller. Men sådant är det det nyktra och riktiga livet, och som man säger, man har inte roligare än man gör sig :) Jag avvek tidigt och är glad att jag mår riktigt bra idag, alltid nått positivt! :D
Jag tror den obehagliga känslan har lite med cellgifterna att göra också. Jag har många gånger beskrivit det som att vara riktigt bakis dag ut och dag in, och den känslan får jag efter bara ett glas. Inte alls trevligt. Jag har nog fått lite för mkt av det ett tag. Men... jag kommer nog igen vad det lider. Ingen brådis :)
IKEAS byggsats beskrivning. Roliga bilder .....

Kommentarer

  1. Pepp Pepp Pepp till dig ! Det är säkert nästintill självspringande skor med den tjusiga färgen. När du börjar krokna lite, titta på skorna så orkar du en bit till ska du se !

    Förstår mycket väl att du inte lämnar dotra ensam en timme, det gjorde aldrig jag med sonen förrän han blev lite äldre heller..

    Kram kram och lycka till med byråerna med..

    SvaraRadera
  2. Låter så skönt att du kommit igång med livet, lite på riktigt, igen...Jag har ju kommit i mål jag med nu och slåss bara med de sista biverkningarna. Strålning/Herceptin och Tamoxifen känns verkligen som en baggis nu. Nu ska jag återerövra mitt liv och göra sånt som JAG vill och inte sånt som biverkninagrna tillåter mig att göra, dvs gå på halvfart i allt.
    Snygga dosor i alla fall, med turkost lär du synas. Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg