Åh va nice

det är att leva?! Låter ju så himla nördigt att hålla på och tjata om det. Men för er som inte fattar det så måste jag ju tjata.... ;)
Klockan är strax innan 06.00 och vi ska snart åka till skolan, idag ska vi hem tidigt och ta emot sängar och lite andra möbler från IKEA, så vi startar tidigt så vi kan avsluta vår dag tidigt på skola och jobb.
Har tagit ett märkligt beslut. När ComHem ringde och sålde på mig 60 kanaler för 99:-/månaden sa jag JA. Varför då? Jag kollar ju aldrig på TV i alla fall. Just nu har vi en vecka över 200 kanaler (teaser från ComHem) och jag blir helt sjukt stressad, nu kan jag verkligen inte bestämma mig för vad jag ska se... så jag stänger av TV i stället. Sen en annan grej. Den här inspelningsbara boxen.... damn, den är större än en gammal VHS, skitful och den låter massor. Jag har gjort ett riktigt dåligt köp. Jag fattar inte ens varför. Jag tänkte "det kan väl vara roligt för H med lite nya kanaler"...men grejen är den, att det var riktigt dåligt tänkt eftersom hon inte alls gillar att kolla på TV heller. Jag är lurad, av mig själv.
Nu står hoppet till min syrra, hoppas hon sliter ut lite knappar på kontroll nr 2 på bordet (usch... jag vill verkligen inte ha den där stora fula grejen framme... men jag kan ju inte ställa in den i ett skåp, då kan vi inte byta kanal?!....)

Nu har vi hunnit hem igen, och vi är trötta... det blev lite väl tidigt i morse. Jag har syndat idag. Kunde inte hålla mig borta från kolhydraterna. Hemskt, min kropp skrek efter bröd och godis. Nu borde verkligen godis suget ha försvunnit. Jag åt ett par godisar och direkt efter det höll jag på att somna på tunnelbanan, så trött har jag inte varit på länge som jag blev efter en påse haribo nappar.... äckligt var det också. Helt onödigt. Usch. No more... (eller hur...) jag tror jag är sockerberoende på riktigt, det är nog bra att jag håller mig undan det där skiten. Dock var den Indiska maten med nanbröd till lunch hur gott som helst... :(  Jag lyckades hoppa över riset iaf... Nu är det back to the diet! Fett + carbs, inte en jättebra ide alls... inte om man vill se några resultat i alla fall, och definitivt inte för välmåendet.
Jag har nog skrivit om det förut, det som borde betyda något i allas liv är att se till att kämpa för att må bra. Jag tror att det viktiga inte är vad man gör, var eller hur man gör det, bara man mår bra när man gör det. Om man tror att en viss kost kan hjälpa en att må bra, kan nog både just kosten och tankens makt få en att må bra. Måste vara samma fenomen med att vara troende (förlåt alla troende, men jag har svårt att ta till mig just det) det handlar inte så mycket om vad det står, utan tron på att det hjälper är det som driver. Så är det med allt, tror jag. Jag tror också på att man kan må bättre av att helt enkelt lägga människor som får en att må dåligt åt sidan och koncentrera sig på de som får en att må bra i stället. Dessa människor som förstör balansen, som man känner sig stressad eller illa till mods av har eller hittar människor på sin sida som mår bra av just dem. Stämmer inte kemin så gör den inte. Jag läste en bok för många år sen som heter "energitjuvar", och den hjälpte verkligen mig i en situation som i mitt huvud var ohållbar, jag var beredd att ta till drastiska förändringar för att bli kvitt den här människan (eh... alltså inte med våld, men typ byta jobb, flytta eller vad det kan ha varit) men den lilla pocket boken hjälpte mig verkligen att tackla problemet, och jag har fortfarande hjälp av den.  Man kan tänka bort problem, man kan tänka annorlunda på dem, dock tar det ibland för lång tid att komma på nyckeln till problemet ;) Tänk om det var lika lätt som det låter när man skriver... det är det ju inte :( Oh well... mycket tankar om att må bra alltså.  Man bör må bra hävdar jag efter att ha mått mycket dåligt, då i den perioden så vill man inget hellre i livet än att få må bra. Det är guld värt att må bra!
Cellgifterna gjorde mig apatisk och allmänt "död" för känslor. Man kan kanske likna det vid en djup depression, och jag har full förståelse för alla deppiga människor där ute, så vill man fan inte må. Usch!!

Har bytt ut vinet mot såndana här ett tag. Men shit vilken pärs det var efter semestern då, att inte ta ett glas vin var och varannan kväll... usch till det också. Gott är det här i alla fall, massa bär och yoghurt.

Kommentarer

  1. Den ser god ut den där drinken, ska bli en sån till frukost imorgon tror jag!

    Ja!! Vad viktigt det är att må bra! Det finns inget viktigare än att ha hälsan. Faktiskt inte, att må bra är grunden till allt!

    Blir bra sugen på att läsa den där energiboken, för att fräscha upp det där som jag tänker på ibland.

    Tack för det Ida!

    / nästanencentimeterpåhuvudet (tunt) - Helena

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen läckert ut med bärsmoothie och gult nagellack ! Härligt med färg och det lär ju vara mest nyttigheter och anti-oxidanter i de färgrikaste frukterna och bären..
    Jag tror att färg är energigivande på tal om energitjuvar, har köpt en bunt i orange rött grönt o andra höstfärger som jag tror ska ge mig energi i höst !
    Kram !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg