LCHF

Ja, då kör vi igen. LCHF, välkommen in i mitt liv för andra gången. Jag kommer inte tycka om det mera denna gång, men jag har verkligen ingen disciplin när det kommer till att äta "lite socker" och "lite chips" och "lite kolhydrater", när jag väl satt tänderna i smaskig pasta eller en chipspåse är det kört, då tycker min hjärna att "ja men åt jag lite i går kan jag äta lite i dag" Och ju mera jag äter desto mindre rör jag på mig.... Jag måste köra till 100%. Jag ska ge det ett försök till. Jag har något envist jäkla sladdrigt och otight kilo (japp, behöver massa träning också, även det blir roligare när man känner ett commitment) kvar, och nu ska det bort. JAG STÅR INTE UT. Jag kommer fortfarande inte i mina underdelar efter den plågsamt snabba viktuppgång orsakat av mediciner som i sin tur ledde till hetsätning, det är väldigt irriterande, och jag vill fortfarande inte ge mig för ens jag är nöjd. JAG ska vara nöjd. Ingen annan, bara jag.
Känns bara att köra igång igen nu när min dotter inte är hemma, så att jag i lugn o ro kan äta det jag behöver, sen måste hennes normala mat in i det hela, och på nått sätt kombineras så att vi kan äta samma fast jag hoppar över kolhydraterna (som hon givetvis ska äta!) Ska plöja lite LCHF recept i kväll. Har en riktig hemma helg, har rensat i kylskåpet och skafferiet, stoppat alla mediciner och tomma neulasta sprutor (blev två kassar) i kassar så jag kan ta dom till apoteket. Jag orkar inte se skiten när jag öppnar skåpet. Numera ska där bara finnas det nödvändigaste (alvedon, nässpray, och dom där jävla tamoxifen)
När jag rensade bland tabletter och annat skräp så fattar jag inte ens vad allt skit var till för? Jag måste ha fått en massa som jag har glömt bort. Spelar ingen roll hur länge jag står och stirrar på förpackningen, läser "en tablett morgon och kväll, inte på fastande mage" jag fattar ändå inte vad fan dom pillerna var till för... jag minns inte. Sjukt. Ja ja, inget jag kommer att sakna alltså :)

Jag kommer ihåg att jag på gymmet såg "flowin" , det verkar användas flitigt på en del ställen, nu såg jag att de börjat sälja dem på "TV Shop". Är det någon som testat den där mattan? Jag är normalt sett skeptisk till allt som säljs på TV Shop men nu är jag lite sugen, frågan är... kommer jag att använda den.... (köpte en sådan där H2O Vac en gång, den är visserligen bra och grymt att man kan suga upp blöta grejor som spilts, men vem fan orkar tömma och göra ren och ha femton delar på torkning var femte minut när behållaren blivit full eftersom det bara får plats 2 dammkorn i den... inte jag. Jag har kastat bort den och den har ersatts av en gammal hederlig och satans dyr "Electrolux ultrasilencer")

Till sist så var jag inne på en blogg som jag inte besökt på länge, läser att tjejen fått återfall från sin tidigare cancerdiagnos. Det jag aldrig vetat om innan jag själv drabbades var det skrämmande att återfall räknas som obotbar, eller med ett mindre läskigt ord för "kronisk". Det är så satans läskigt. Det är därför vi få de behandlingar vi får, för man vill INTE få tillbaka bröstcancer, nej, det vill man inte......

Kommentarer

  1. Heja dina goda föresatser, du klarar det !
    Jag har också börjat granska kroppen lite mera nu när det känns som om behandlingen har ett slut.. Det ser inte bra ut nej..mycket smågodis och min illamåendemedicin folköl får det att fladdra på kroppen och rejäla cortisondoser hjälper ju också till med fluffet. Tar det piano med dieter men tänker efter lite mer på vad jag stoppar in. Det får bli helrenovering sen.. Ska bli skönt att hästarna kommer hem från semestern nu så det kan bli lite favoritmotion !

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, det är ingen skönhetskur vi har fått! Tror den snabba viktuppgången är det som trasslat till det för mig, men skam den som ger sig ;) Du gör helt rätt, det är bara att låta det vara, det kommer lättare och bättre dagar att ta tag i det ! Jag är gammal hästtjej, jag blir så sugen på att rida när du skriver om hästarna... undrar om man skulle ta tag i det där... och försöka lösa det :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad tror ni om viktnedgång under strålningen? vet ju att man inte ska gå ner i vikt under gifterna pga doseringen och allt annat som kan inträffa där man kan behöva sina kilon. Men strålningen har jag inte hittat så mycket info om....Jag vill liksom spinna vidare då jag är MYCKET motiverad att få bort kilona och alla slaggprodukter som samlats i min kropp den senaste tiden.. /Karin

    SvaraRadera
  4. Jag har kört LCHF och det började jag med efter sista giftet, några veckor efter när jag började återgå till livet, jag har dock inte pratat med någon läkare om det och fått "OK", utan försökt att lyssna lite på kroppen. Jag gick ned de flesta kilona rätt snabbt, när strålningen var klar var det bara nått kilo kvar, som fortfarande sitter, det är det jag vill bli av med nu.
    Strålningen är frågan... den tar ju död på celler, det skulle väl vara om det sätter stopp för något, men vikten kan ju inte påverka hur själva dosen i bröstet eller var du strålas... Jag mådde jätte bra undertiden jag strålades och tyckte att kroppen kändes OK så jag körde....

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt lätt att bli hästtokig igen om man en gång varit det.. Jag ångrar faktiskt att jag väntade så länge med att börja rida igen. För mig är det en perfekt kombination av motion, meditation, koncentration. Jag tänker inte på något annat när jag rider utan är verkligen "här och nu", tror det är bra för både kropp och själ att försöka kommunicera med en annan varelse..

    På tal om viktnedgång under cellgiftet så gick jag ned 2-3 kilo nu efter första Taxoteren så jag frågade om det inför nästa dos. Sköterskan sa att om det inte var mer än 5 kg skillnad behövde inte dosen rättas upp i mitt viktspann i alla fall..Så nåt kilo hit och dit behöver man nog inte bry sig om..

    Men jag väntar tills det är slut med cellgift innan jag gör något radikalt åt vikt och kropp..lite mer motion och mindre smågodis bara just nu..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg