Höst

Lägg till bildtext
Jo, men det kanske är höst på väg ändå, vaknar och stänger alla fönster och balkongdörren innan kaffet är klart, det är nog inte mer än 15 grader ute trots sol. Jag bryr mig inte om kylan, så länge det är sol och ingen snö, jag kan tvärt om tycka att det är skönt att få klä på sig lite. Hösten är min favvoårstid, det enda negativa med den är att den leder oss rakt in i vintern, som är min absoluta hatårstid.
I går kväll satt jag med det där lilla stycket jag ska skriva, och mycket riktigt blev det som jag trodde, jag kan inte skriva lite... jag skrev säkert fem stycken olika, ingen som jag kände mig nöjd med och alla längre än vad de skulle vara. Det som var otroligt skönt med processen var att jag fick titta tillbaka, vad har hänt, och hur har jag känt. Det var nått jag behövde, och det kändes bra att faktiskt fråga mig själv, hur fan var det egentligen, det där cancerskiten....  Jag är i alla fall klar... om jag inte kan komma på nått bättre tills på måndag. Tänk att jobba med att leverera texter dag ut och dag in, vad fasen händer om man får idetorka? Ingen lön? Haha... nä, det är nog inget för mig.
LCHF Våffla. Den behövde jag, gott faktiskt. 



Hoppla, lite damm här.... konstigt, jag som inte har nått damm
hemma.... jag vet, konstig bild men jag är så imponerad av
kameran i min iPhone, den tar ju grymma "nattbilder"... kolla
in skärpan, halloj damm liksom...
Det blev mörkt fort i går kväll, jag tände ljus för första gången på länge, mysigt. Jag njuter fortfarande av de små sakerna :)
LCHF fråga... jag brukar längta efter att gå en promenad eller träna, men jag känner mig inte alls sugen på att röra på mig. Jag är förmodligen ute och cyklar, men kan det ha med att göra att jag inte får i mig så mycket kolhydrater? Jag känner mig inte tröttare, men jag känner mig inte sugen på att typ springa....
Jag måste bara göra det liksom, nu, nu ska jag ut! Just do it, ni vet!

Kommentarer

  1. Hej!
    Ska bli spännande att få läsa vad du skrivit!
    Jag skippade GI och äter nyttigare. Mindre socker, mer frukt och grönt. Har betydligt mer energi och ork igen. Var såååå trött när jag åt GI.
    Nu har jag börjat kombinera jogg och promenad. Känns härligt när kroppen vill var med mer igen <3
    Ha en skön helg!
    kram Anna B

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl eg dit jag vill komma också, men jag har så dålig disciplin, allt eller inget liksom. Ska ge det här en sista chans :) Ja, visst är det härligt när man får tillbaka lust och ork?! Jag tycker den kom rätt fort tillbaka för min del, men det går ju upp och ned.
    Detsamma Anna, ha en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är alltid mysigt att få tända ljus, höstmörkret har även börjat smyga sig hitåt.
    Förresten vad snygg du är i håret!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det höst på väg. Visserligen gillar jag hösten, men samtidigt känns det så trist att sommaren är slut och snart väntar ett låååångt mörkt vinterhalvår. :(

    När jag åt LCHF så försökte jag springa, men jag hade verkligen ingen ork. Jag tyckte det var stor skillnad att träna utan kolhydrater i kroppen. Samtidigt vet jag åtminstone en elitidrottsman (Björn Ferry) som kör LCHF så det funkar för vissa åtminstone. Han har ju även givit ut en kokbok...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg