Fokus förflyttat

 Fokus förflyttat. Jag har gett mig, jag känner mig OK med håret. Jag är inte thrilled på nått sätt och ÄLSKAR att ha den kortaste frisyren i världshistorien, men jag är OK med den nu. Det känns inte längre bara som en katastrof, det känns mera som en frisyr och jag är OK med den, på bilderna här har jag rätt mycket vax i, det är ett bångstyrigt hår jag har..... Va skönt det kännas att lägga det bakom sig! Kanske är med hår som med blodprov, när man väl vant sig..... Men jag flyttade fokus från håret till en kroppsdel längre ned. Nu är det fokus längre ned som jag inte tänker vänja mig vid. Träna träna träna. Det är ingen walk in the park eller hälsoresa att vara sjukskriven i åtta månader, cellgifter och mediciner har gjort sitt bästa för att bräda mig, nu ska dom få igen. What goes around comes around!
Spelade tennis idag i gen apropå träning, fan va kul det är! Varför testade jag inte det för 20 år sen?
Bättre sent än aldrig, eller?
Nu har det blivit en liten utväxt efter blonderingen, ska blondera igen, det är kul att se hur mkt det växer och det gör man ju när man få en sk utväxt :) Får för mig att det helt plötsligt växer långsammare, men kollar jag på bilder från helgen för inte ens två veckor sedan så är det stor skillnad, så det går nog rätt fort ändå.

Längs ned till vänster i i min skalle börjar håret våga sig, men bara på ena sidan. Lustigt. Blir nog olustigt om det håller i sig när det blir längre....

What a mess.... Höger vänster hit dit fram bak .... a mess. 

LCHF middag i går. Usch. (Vitkål kokt i grädde m kyckling o tomater) Jag börjar ändå med att tänka positivt " mmm, det här var ju gott, ja det var inte alls så illa, det är ju gott med vitkål.... inte så gott med grädden.... men kyckling är gott... om man bara slipper grädden... nä, det här är inte gott.... men det går att äta... nä, fy fan va äckligt det är. Men när jag väl kommit till "fy fan va äckligt" har jag redan hunnit äta upp, och det är exakt som man kan tänka sig, man vill fan inte äta mycket mat som smakar så där.... smart diet. Det är det här med grädde... inte min tekopp...

Jag visste att jag inte skulle låta kvinnan sticka mig i går, det blev inge bra,
det finns stick proffs, och mindre proffsiga stickare... Jag vill helst inte
råka ut för stick alls, men om man ändå måste?

Ja, det är skrattretande... jag har köpt en flowin matta... hur många gånger kommer jag att använda den? Ska invigas i kväll i alla fall. Sen får vi se.... hrm. Har kollat in tränings videon, det ser lättare ut än vad det är insåg jag i går, jag orkade inte ens börja. Men idag ska det ske. 
Det här är en GOD LCHF middag! Räkmacka på LowCarb bröd :D 

Och till sist. Jag tog bilden på kvinnan bara för att jag på två sekunder avgjorde att hon har peruk,  det roliga med
henne är att hon har ett litet problem (eller rätt stort) hon får orgasmer hela tiden. .... Ja, HELA TIDEN?! Vilken jävla mardröm. Alla har vi våra problem ;) Svårt att inte skratta lite.... jag tycker synd om henne, usch va hemskt. 

Kommentarer

  1. Vilken snygg frisyr! Så önskar jag att mitt hår skulle se ut!

    Kram

    Ingrid Benjaminsson

    SvaraRadera
  2. Men gud så avis jag blir på ditt hår!! Visserligen växer mitt rätt fort nu också, men bara på längden, det blir inte tjockare! :( Nåja, det kommer väl, det också... Men jag vill gärna vakna upp i morgon med din frisyr. :) Jättesnyggt! :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Önskar att mitt hår också kunde se ut så snart. Jag är helt på det klara med att jag måste färga det så fort jag tänker lägga peruken. Jag har så klart fått tillbaka råttfärgen igen. Hörde att man ev. kunde få annan hårfärg när det växte ut på nytt, så jag hoppades att det ev. skulle bli en snyggare färg nu, men sån tur hade man inte. Samma(om möjligt ännu tristare) råttfärg kom tillbaka, så det får bli en tur till frissan så småningom för att förbättra färgsättningen.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker verkligen att ditt korta hår är superfint. Du har ju snygg hals och nacke så det sitter ju som en smäck på ditt huvud, skulle absolut behålla det sådär kort. Avis...längtar mig tokig tills mitt börjar växa !!

    SvaraRadera
  5. Du är jättefin i din korta frisyr men jag förstår om du vill ha det långt. Hur funkar det med vätskebalansen? jag har fått utskrivet så jag kan pinka av mej lite nån gång i veckan ;) . Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Ingrid! Hur ser ditt ut nuförtiden :)?

    Liselott:Tålamod! :)

    Marie:Ja, alltså, det var ingen rolig färg som kom ut, då föredrog jag den jag hade tidigare... men jag är inte främmande för lite hårfärg, har alltid hållt på med det på ett eller annat sätt. Det blir roligare då :)

    Helen: Tack... jag är nog en långhårig tjej i själen ;) Men vem vet... det är sjukt skönt att tvätta o "fixa"...swosch så e det klart ;)

    Carin:Vätskebalansen är åt helvete, jag knaprar piller varje dag och har gjort läääänge nu. Haft lite trassel med Kaliumhalten så jag fick gå ned från två till ett piller om dagen. Men jag kör "en om dan" nu :) Tycker nog det blivit lite bättre de sista dagarna ....kanske? :)

    KRAM PÅ ER

    SvaraRadera
  7. Måste bara säga att du är super snygg i håret. Tjockt ser det oxå ut att vara :)

    //Pia

    SvaraRadera
  8. Hej Ida!

    Mitt hår ser ut som det gjorde innan cellgiftsbehandlingen. Det var lockigt precis när det växte ut (vilket det inte varit sedan jag var i ettårsåldern), men det raknade fort. Jag ska till frissan nästa vecka, göra slingor och be henne klippa det kort och lite taggigt.

    Vet inte om jag talat om för dig att jag har fått ett nytt bröst med hjälp av en muskel i ryggen plus implantat fyllt med koksalt? Jag är så nöjd med det och jag tänker framåt. Ingen cancer mer och att göra det jag vill och kan med tanke på ekonomin (jag är pensionär).

    Ha det gott!

    Ingrid

    SvaraRadera
  9. men jäklar vad snyggt håret är nu! Synd att du inte älskar det ;-) /S

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag har följt din resa sedan i våras, men har aldrig lämnat något avtrycka. Jag är sjukt imponerad av dig och ditt sätt att bemöta livet och sjukdomen! Härligt att du har klarat av behandlingarna och är peppad på livet! Nu är det så att min syster fick diagnosen blodcancer för några veckor sedan och hon har börjat att tappa sitt hår. Så nu undrar jag om du kan komma med nått tips på bra sjalar eller annat bra att använda, hon är väldigt mån om sitt utseende och har det väldigt jobbigt just nu med enorma smärtor och på det måsta tappa sitt hår... Vore oerhört tacksam för tips! /Elin

    SvaraRadera
  11. Hej Elin! Tråkigt att din syster blivit sjuk :( Jätte tråkigt verkligen. Nu får du peppa henne!! Ja, hår grejen är ett större problem än många verkar förstå, visst, det är ju för att man ska överleva, men håret är i mångas fall en del av identiteten och det är precis allt annat än kul.... Hur gammal är din syster? Det är så himla olika vad man gillar att ha på huvudet. För mig svängde det jätte mycket, men jag kände mig helt klart snyggast i de peruker jag hade som jag trivdes i, det tog tre stycken innan jag hittade en jag gillade. Hemma hade jag ingenting eller sjalar. Alla sjalar funkar, men de skönaste tyckte jag va lite stretchiga, typ 50cm breda och kanske 1 meter långa eller längre. Man kan ju göra massa fina grejor med sjalar (kolla in youtube! där hittade jag inspiration) men jag trivdes inte så bra i sjal. Jag hade dom dock när jag mådde som sämst, för de var skönast att ha på huvudet, och när jag mådde dåligt ville jag inte ha kläder och prylar som var stickiga eller satt åt för hårt.
    Hör gärna av dig igen om jag kan göra något! Stor Kram, och än en gång, hemskt ledsen att detta elände har drabbat din familj, det är en jobbig tid för alla.

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg