Vill ha mitt gamla hår

Idag satt min dotter bredvid mig, hennes långa hår föll ned över min axel, kollade ned och för en sekund kändes det som det var mitt. Det var en välbekant känsla och en enorm saknad spred sig. Jag vill ha mitt hår. Jag har under en längre tid glömt bort att jag ens varit långhårig, det är jag nu, det korta, det är ändå en frisyr (personligen tycker jag den är ful) och den är min, hur lite jag än gillar det. Har förlikat mig. Men idag saknar jag det långa. Jag vill ha det tillbaka, och jag vill ha det NU.
Egentligen är det helt galet att jag tog själva hårgrejen så hårt. Det är väl kontrollbehovet som gör det extra svårt för en sådan som mig, jag tycker inte att göra saker mot min vilja. Och cancer kommer mot allas vilja, och bestämmer liksom.... I dont like it. Det är nu man ska vara glad att man inte ska tappa det igen, att det faktiskt får en chans att växa ut... jag är glad för det. Jag har vänner som snart kommer tappa sitt hår för andra gången, det suger ordentligt. Jag har ju i alla fall hår.
Julafton2010



Kommentarer

  1. Ja.. All I want for christmas is a frisyr..
    Det är ju bara att försöka vänja sig - men inte sjutton är det lätt..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk vad perspektiven ändå kan ändras.. Själv avslutade jag cytostatikan i maj och håret växer sååå sakta, det är ändå absolut inte det värsta. Det värsta är att jag blivit EXTREMT tunnhårig!! Något som jag inte ens trodde var ett alterntiv.. Ändra hårdärg, bli lockig el bara få en massa hår var det jag trodde väntade men tUNNHÅRIG??! Är så j-a ledsen för det och ja allt kan alltid vara värre, men du ska veta att jag skulle vara sååå jädrans nöjd om jag hade lika mycket hår som du har!! Dunderkram till dig, har följt dig sen förra bloggen och du förgyller mina dagar!

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Jag har en levande rysk björnmössa på huvudet- känns det som- sjuktfult:)))

    SvaraRadera
  4. Karin: Nej.... det går faktiskt mindre bra med vänjandet tycker jag :/

    Maria: Har faktiskt nyligen hört en annan tjej som upplever exakt det du beskriver. Enl dennes läkare kan hårsäckarna om man har otur förstöras av cellgifterna, det har hänt henne :( Jävligt surt. Kanske inte är det som hänt dig, det kanske kommer tillbaka med tar tid? Mina fransar och bryn är inte alls sig själva, dom är mkt tunnare och bräckligare än tidigare. Håret är som tidigare dock, och jag är jätte lycklig för det. Du har rätt, man ska vara glad för det "lilla" som funkar bra även om det inte är precis som man vill. Jag förstår din frustration, det gör jag verkligen!! Jag hoppas att det vänder för dig!! KRAM

    Kattis: Precis.... en okammad helvild björnmössa !

    SvaraRadera
  5. hej bästa!
    Var tog dina inlägg vägen? Jag som sitter och hoppas på nya inlägg varje dag *addicted*
    ha en underbar kväll
    kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg