Lappsjuka

Ja. Nu har jag läst ut alla böcker, sovit mer än normalt, promenerat flera mil och legat i soffa och kikat på brasan så länge att jag fått liggsår... Jag är mer än redo för stan. Längtar till och med till jobbet, det är ett tecken på att jag är överutvilad. Jag längtar efter min dator, min Sonos, min säng och mina kläder, min hårfön och nya minimicro plattången (som jag fick övertyga den manliga försäljaren att sälja mig... Jag frågade "-den här lilla borde funka på mitt krulliga och korta hår? " "-det är mest killar som köper den" "- Ok, men jag gissar att anledningen till det är att många killar har kort hår?" "- Hm... Ja kanske det"... Ja, så jag äger nu en lila killplattång, helt gaaaalet va?! ;)
Det är verkligen underbart att få vara på landet, jag är dessutom galet bortskämd när jag är här. Dottern leker 24/7 men sin moster, maten står ständigt framför nosen och jag vet var BIB;en står (bakom vardagsrumsdörren under akvariet) men ibland, eller till slut blir det även för mycket av det goda. Nu längtar jag till och med liiite efter tunnelbanan. Så i kväll överger jag katter, hundar, mormödrar och barn och ger mig av.
Det enda jag inte längtar efter är mellandagsrea. Står inte ut med den hysterin, eller skiten de försöker kränga heller för den delen. Betalar hellre det dubbla för en tröja och får service, slipper trängas och svettas. Jag är inte mycket för stora folksamlingar med pinsamt oförskämda människor(ja och dom burdusa som inte vet vad fan en kö är drar tyvärr alla normala med sig samma kam)

Så där ja, nu kommer jag säkert hitta nått grymt på någon REA som kastar sig över mig och brottar ner mig och släpar mig i byxlinningen till kassan och tvingar mig att hala fram kortet för att betala..... Kanske ett par underbart höga stilettos.... Men bara kanske.

Nedan (det är inte ultimat att blogga från paddan eller telefonen...) ser ni bla en julgran (wow) en hund (min morbrors hund Missy, vi kallar henne Miss You) hon är anledningen till minst två mils promenad. En osminkad sanning på promenad med gammal musik i lurarna eftersom spotify absolut inte lirar här i skogen, och två trötta blondiner i soffan.

På fredag ska jag se "Bounce Benkes" Svansjön, jag längtar verkligen!


Packa lite kanske....

Kommentarer

  1. Hej bästa du!
    Vilken härlig bild på dig!

    När jag har varit hemma hos mina föräldrar i Boden får jag lappsjuka efter 3 dagar.. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg