Reklam....

Reklam kan vara rolig, och helt vidrig. Det har blivit mycket TV den här helgen och jag har hunnit se en del reklam, och jag tänker mer på den när den stör mig än när den gör det den ska. Jag älskar reklam som får mig att skratta, eller i värsta fall gråta (som barncancerfondens) Några exempel på reklam som jag inte förstår och som stör:

*Burger Kings dregelreklam, med människor som dreglar så det rinner ur munnen på dom. Jag blir verkligen äcklad av den, och den gör allt annat än att få mig sugen på hamburgare.
*Triss-relamen med Mona som skrapar långsamt. Varför skrattar gubben i slutet??
*Max (hamburgerrestaurangen) där en man vinkar av sin familj med tårar i ögonen och går in på Max.... vad ska den förmedla? Ska han dö där inne av hamburgarna, ska han flytta in, får kvinnor och barn inte äta på Max, eller vad??
* eDarling, "för singlar med höga anspråk"... vadå? Och killen ser så satans läskig ut, som en psykopat, skulle jag träffa på honom på en date skulle det nog bli min sista....
* Merci reklamen, med en kvinna som ska åka tåg och killen springer efter och ger henne en chokladask som det står "Tack" på? Tack... för att du drar?



....... jag kommer säkert på fler snart...

Om någon har en bra förklaring till dessa som jag inte uppfattat, berätta gärna :)

Det här är rolig reklam


Kommentarer

  1. hej
    Jag ramlade in på din blogg av en slump idag. Supertrevlig blogg..
    Håller med dig om reklamen, men min humor är så låg att jag skrattar åt ÖB´s som bara den :)
    /Stoffisen

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, ja du har helt rätt! Avskyr Triss reklamen så mycket att jag blir uppriktigt sur har jag insett så nu måste jag bli fingerflinkare och lära mig knäppa bort den innan jag hinner få kväljningar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg