Skam den som ger sig...

...ring ring " Väkommen till mammografi Karolinska". "Hej, jag har fått en tid hos er den 22 December, men jag vill verkligen ha en tidigare tid, om det går..." " Får jag ditt personnr" "76xxxx" "Ok, då är du alltså remiterad?" "Ja" "OK, låt mig kolla på remissen" " japp" " Har du själv känt en knöl?" "nej, min onkolog kände nått?" "ja... jag kan inte ge dig vilken tid som helst för vi måste ha någon här som kan ta prov, och gärna en psykolog på plats" "eh, ska jag ta prov?" "Det vet jag inte nu, men om det är så att vi tar prov så vill vi också att du har en möjlighet att tala med någon efteråt" "Ok, men jag behöver inte tala med någon" "Ok, kan du komma på måndag kl 9:20?" "Ja, tack snälla" Klick.....

Måndag. Nu mår jag redan bättre!

Hon kan tydligen inte se att jag är en tidigare cancerpatient, är det bra eller dåligt? Den som lever, får se.


Kommentarer

  1. Hej, skulle precis skriva till dig att denna väntan och ovisshet ibland gör en tokig och det är en energitjuv också.Skönt att läsa att du fick en tidigare tid:)kan ju bara tänka tillbaka ett par dagar så kan jag förstå hur du känner dig...man försöker leva och vara som vanligt utåt, men inuti äter oron nästan upp en.jag skickar dig många styrkekramar.kram Anette

    SvaraRadera
  2. Kramar i massor! Gillar också din glöd!!

    SvaraRadera
  3. Kramar till dig Ida, hoppas på bra besked på måndag. Håller tummar och tår. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack tack tjejor. Det ska nog gå bra, men det känns helt klart bättre om det går bra redan på måndag istället för att fundera på dåliga grejor ända till den 22 ;) Jag längtar nästan till 9:20 på måndag, nu vill jag bara att det ska vara över.

    Tevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad skönt att slippa vänta!!!
    Håller tummar å tår för dig!
    Kram Anna B

    SvaraRadera
  6. vad gott att det gick och ändra tiden!
    Oron är det värsta o väntan innan man vet läget.
    Har tänkt på det mycket, att vi BC patienter (även andra förstås) måste lära oss att leva med denna oro. Cytostatika behandlingen känns som en "piece of cake" jämfört med denna förbannade oro som vi måste dras med...
    Styrke kram till dig!
    "skalliga Annica" ;)

    SvaraRadera
  7. Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig idag.
    Kram Vera, en okänd, trogen bloggläsare

    SvaraRadera
  8. Ska tänka på dig hela dan på måndag och hålla alla mina tummar att du får fira en riktigt mysig jul utan något som stör.

    Snygg klänning du har köpt. Superbruden är på gång. :-D

    Massa Kramar
    Mia (svaneholmskan)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg