Ny insamling

Den gamla insamlingen nådde sitt mål, över 5000:- endast i månaden oktober. Det är grymt! TACK ALLA SOM VAR MED OCH BIDROG! Nu har jag en ny lugnare insamling, samma mål, 5000:- tom sista september 2012. Man skulle ju kunna fortsätta på den kan man tro, men den var knuten till rosa bandet, och vad jag förstår går det inte att skänka till din längre. Oktober och rosa månaden är sedan länge slut. Nu skänker vi till ALL CANCER. Lika vidrig var den än slår sig ned. Blä.
Minna öppnade upp den, tack Minna! (http://m-innas.blogspot.com) Hon och jag har även en kanon deal, jag  skänker pengar till cancerfonden, och hon skickar en SUPER fin mössa till mig som hon gjort!? Helt galet generöst. Jag längtar efter mössan, äntligen nått snyggt att pryda skallen med. Det verkar bli vinter även här i Stockholm (även om det är bart och någon plusgrad just nu)

Det här med att skänka pengar. Fattar ni va enkelt det vore att ta hela julklapps kassan och skänka till typ cancerfonden (tydligen har alla en benägenhet att skänka till det som ligger närmast hjärtat....) gjort i ett naffs. Men sen så tänker jag på det i praktiken, på hur det ser ut där på julafton när min sjuåring och syrrans treåring öppnar var sitt kuvert "mamma/moster har skänkt pengar till cancerfonden i ditt namn, och hon hoppas att det aldrig blir något "in it for you". Nej, det går ju inte. Leksaker ska det vara, cancerfonden får allt stå åt sidan! Men dom lite äldre..... måste tänka på möjligheten...

Trevlig lördag!

Kommentarer

  1. Tack Ida...ja det kommer mer..vi måste ju alla göra något..det är vår skyldighet♥Ha en bra lördag..jag och mina tjejer ska baka pepparkakor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg