Checkar UT!

:)
På det bra sättet, inte "kastar in handduken" och typ ger upp, utan mera bara konstaterar att det känns jävligt fint att inte behöva besöka "the house of death" på ett helt år! Läkaren med ultraljuds apparaten i högsta hugg kunde inte alls förstår var eller vad onkologen känt, för enligt henne finns där i armhålan inget märkligt som inte ska vara där. Jag väljer att tro henne, trots att hon inte visste vad hon skulle leta efter, hon gör ju det där varje dag. Hon hade sett nått om det var nått. End of that! Phiu. På vägen till sjukhuset tänkte jag igenom alla praktiska grejor att ta tag i nu när skulle dö. När jag åkte där ifrån var jag så trött att jag somnade på bussen av utmattning. Oro kan nocka vem som helst ;) Sen har jag bara mått bra idag, fy fan va skönt. Jag är frisk, just nu är jag lika frisk som vem som helst som inte har haft cancer. Det känns fint, men kommer kanske ta ett tag att tro på, på riktigt. Nu kan jag bara glädjas åt håret som växer (och bli irriterad på fransar och bryn som ramlar av så fort dom vuxit ut en bit... dom e inte game alltså)
Tack för alla hållda tummar, det hjälper! :D
Svårt att se att håret växer eftersom det bara blir tjockare och lockigare för varje mm, men fliken som är längst (växer ganska ojämnt!) mellan ögonen når faktiskt ner till mellan ögonen om man drar och plattar till den ;) och det gills, i min värld.

Vera, sorry, när jag inte är orolig och inte tänker på cancer så har jag en förmåga att glömma bloggen, det var inte meningen att hålla dig på sträckbänken, skulle ha uppdaterat statusen med bra nyheter direkt :)

Nu är det fasen bara nytt bröst kvar.... usch... lite små less på sjukhus och grejor. Kanske väntar lite med det, och bara njuter ett tag. Det har jag förmodligen tröttnat på nästa vecka, då kan jag ta tag i det ;)

Over and out.



Kommentarer

  1. Jaaa,så glad för din skull:)fira nu o jag lovar att i natt kommer du att sova gott.kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Ida! Har tänkt på dig idag, så skönt med lugnande besked!
    Kram Anne-Li

    SvaraRadera
  3. åh vad härligt! tänkte på dig hela måndagen o hoppades innerligt att det var goda nyheter som gjorde att du inte uppdaterande :) Väldigt bra att det var så! (blir så glad för din skull så jag sitter här o fäller några tårar:) )
    Stor kram
    "skalle annica"

    SvaraRadera
  4. Tack Ida, jag är sååå glad för din skull! Njut nu av livet :)
    Kram Vera

    SvaraRadera
  5. Jag som inte brukar läsa bloggen sådär jätteregelbundet tittade in i helgen och såg att du hade en viktig undersökning på måndag. Höll tummarna hela dagen och blev faktiskt också lite orolig när det inte fanns någon positiv uppdatering på kvällen, så jag blir så glad när jag nu läser att det gick bra! Puh! Och håret har ju blivit hur fint som helst :)
    Kram från Anne

    SvaraRadera
  6. Härliga besked Ida! Grattis eller vad man nu säger..låter konstigt!?
    Fast Supergrattis till dig ändå!!;))

    SvaraRadera
  7. Så härligt Ida! Äntligen lite goda nyheter :)
    Nu får du kanske slappnat av lite och tid för att njuta av livet igen.
    Fortsätt nu på denna vägen, ser bra ut!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad skönt att höra! Det är precis som om vi medlemmar i Ofrivilliga Klubben håller andan kollektivt när det är avgörande besked på gång. Någon klok person sa eller skrev (har glömt var) att man dör bara en dag. Resten av dagarna lever man. Gör nu det och njut!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg