Ett "medium" återbesök



Det var mitt i mellan bra och ganska mycket anus. Jag hatar verkligen det där stället. Jag blir lite illamående när jag kommer in, äcklad av sjuka människor, irriterad på fula peruker och kala skallar, arg på långsamma rulatorpuschers.... jag mår inte bra på radiumhemmet. Det stod klart idag när jag skulle fördriva tiden där mellan blodprovstagningen och besöket hos onkologen. Och som alla andra jävla gånger så fick jag inte några sköna vibbar från onkologen. Eksem, ja, det är nog tamoxifenet, smörj gärna! Va?! Ska man SMÖRJA eksem?? ... Nej så sa jag inte, jag sa... jaha... med då förstår jag varför jag helt plötsligt fått eksem på äldre dar. ... och så höll vi på så där, jag frågade, hon svarade och jag visste redan vad hon skulle svara, jag har liksom facit redan på alla frågor.
Du ska få en tid för ultraljud och mammografi också, det börjar bli dax, om en månad eller så. Jippie tänker jag, det är ju det jag längtat efter. Fick som vanligt klä av mig, hon kände, och sen ska man klä på sig. Men... hon kände... och kände, tog på sig plasthandske och kände igen, tog av handsken och kände, tog på handsken och kände.... hon höll på så i tio minuter minst, när hon började känna på min hals svartnade det nästan för mig.... jag kände hur jag började svettas och kände mig snurrig. Sen sa hon "du är så smal, så man känner precis allt, det är därför det tar tid".... sen kände hon igen... gick till datorn, läste i min journal, mumlade för sig själv "dom tog bort 5 lymfkörtlar, alla friska...jaha..mmm...." fortsatte känna (med känna kan jag tala om att man kan med våld trycka upp en hel hand låååångt upp i armhålan, så långt att ni kan inte ens föreställa er. Jag har fortfarande ont i armhålan och överdelen av armen) sen sa hon "jag tror vi ska få en tid för mammografi och ultraljud nästa vecka i stället, jag vet inte vad jag känner,
men det är som små kuddar"... ja, och där någonstans blev återbesöket anus.

Nej, jag tror inte jag har en spridning, nej jag är inte rädd för jag tror inte samtidigt som jag fick en nära döden upplevelse när hon höll på minut in och minut ut utan att säga ett skit... det är svårt att inte tänka på det. Jag har haft mardrömmar om det här, flera gånger de senaste veckorna, och så sent som i går kväll sa jag till min kompis att jag har en dålig känsla. Nu hoppas jag att jag att min känsla återigen är helt jävla fel (eftersom jag brukar känna fel...) och att ultraljudet visar en massa fin ärrbildning och prylar, inte nått annat.

Nu har det börjat snöa också, det är ju toppen (not)

Kommentarer

  1. usch ja det var ju inte vad som behövdes - oro! Men samtidigt bra att man undersöker dig noga. Tänka positivt, lätt att säga. Men det är väl lite väl tidigt för återfall va? Du hade väl ingen spridning till lymfknutorna. Nej nu tror vi att det är bra tills man vet, då kan man bryta ihop. Inte slösa dagar o energi på oro...
    Styrke kram till dig!
    från Annica som är skallig o enbröstad o om två veckor får min sista cyt. beh.

    SvaraRadera
  2. Ja fyfan för oron, men bra att de kan ordna en tid snabbt till dig så att du kan få det ur världen.
    Kan säga att på min opererade sida i armhålan så känns det också lite märkligt och buligt även fast där inte är något monster där. Men det är bra att dom är uppmärksamma.
    Jag vill verkligen inte ha med dig i min klubb så jag håller alla tummar för dig Ida!

    Kramar från Malmö!

    SvaraRadera
  3. Anna: <3

    Skalliga Annica ;) Du är i gott sällskap som enbröstad iaf :) nej man ska inte vara rädd och orolig, tyvärr så är det för mig omöjligt.
    Jag har ingen aning om hur lång tid, men jag vet att det är vanligast med återfall inom 18 månader har jag för mig... men jag vet inte.

    Sophie: Jag känner faktiskt ingenting i min armhåla direkt... jag fattar inte vad det är hon kände riktigt. Jag har ont i det korta vågrätta snittet, men det sitter så långt ned, och det hon kände var långt upp. Hon har ju undersökt mig på exakt samma sätt tidigare och inte känt något... det känns inte bra. Men jag tror inte det är nått farligt, och ja det är ju skönt att de snabbar på så slipper man oroa sig länge.
    Nej, din klubb vill jag faktiskt hålla mig utanför :( jag tänker på dig flera gånger om dagen ska du veta. Du bara måste fixa det Sophie. Jag tänkte på dig idag när jag satt där på britsen och hon aldrig slutade känna...

    SvaraRadera
  4. Neeej usch jag förstår verkligen att du är orolig.Har själv känt en knuta i mitt andra bröst.FIck en tid till på torsdag,men det känns som en evighet tills dess.känner på knutan 100 ggr om dagen....var två år sen jag tog bort det andra.skickar massor med styrkekramar till dig.kram från Anette

    SvaraRadera
  5. Anette: Håller tummarna stenhårt för dig på torsdag!!

    SvaraRadera
  6. Kära du..hoppas verkligen både du och onkologen känner fel. Kom ihåg - "Innocent until proven guilty"

    Kram

    SvaraRadera
  7. Karin: ja så är det ju verkligen.... Men jag har liiite svårt att släppa det helt, vi som varit i branschen vet ju vad det betyder när bra blir anus. Blir det anus igen så är det ju.... Åt helvete rent bokstavligt talat. Det är svårt att inte bli orolig.... Jag vet inte om jag är det..... Lite. // Ida

    SvaraRadera
  8. Åhh...vilket taskigt besök du fick, och vilken knasig doktor. Avskyr dom som hummar och har konstiga ansiktsuttryck. Håller tummarna allt jag kan för att allt ska vara 100% ok....

    (pss...vet du vad, jag har beställt klipp o färg tid idag, det är STORT, men först i januari men ändå liksom)

    Kram kram....

    SvaraRadera
  9. Tack snälla för din omtanke mitt i din egen oro.jag håller både tummarna o tårna för dig också. Kram kram Anette

    SvaraRadera
  10. Yes:)det var bara en fetknuta.Ett ton som släppte.Nu håller jag tummarna och hoppas att du också får bra besked. Kramar Anette

    SvaraRadera
  11. Im very happy for you Anette! :D Fira det ordentligt! Allt som kan firas e underbart.

    Helene! Grattis till frisör bokningen :) Själv sitter jag med färg i håret för 18 gången nu tror jag...har testat alla färger. Men jag ska nog vara blond tror jag. :)

    Kram till Er!

    SvaraRadera
  12. Det är säkert ingenting! Håller dig i handen. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg