Trött

Nu är jag trött... jag kör på i 150 när jag mår bra. Och jag känner mig allt annat än sjuk, men efter några dagar och flera mil i promenader så tar cellgifterna ut sin rätt... jag har varit så så trött i två dagar nu. Jag har bara gått hemma och sovit på dagen och många timmar på natten.
Jag har varit till KS på onkologmöte men annars bara hemma. Det positiva är att jag hinner få lust att måla när jag går hemma, det blev två träd i går, väldigt rogivande att hålla på med.



Mötet på onkologen var ju helt värdelöst. Jag ska be att få ta det på telefon nästa gång. Det enda han sa var att han läst vad onkologen som jag träffade för 3 veckor sen att tumören blivit något mindre, men de vill veta exakt så istället för ultraljudet så vill de att jag gör en dartomografi. ..
Förra gången så sa då onkologen att har den inte blivit mycket mindre så skulle de operera direkt istället för att fortsätta med cellgifterna. Nu har jag min 5 behandling av 6, på tisdag. Alla som varit i kontakt med sjukvården på sista tiden kan räkna ut med ärslet att det inte kommer att hinnas med något dartomografi innan jag är färdigbehandlad. ..

När jag hittade min tumör hade jag en period haft lite känningar i armen, den domnade bort lite och jag hade lite spänningar från armhålan och ner i fingrarna. Dessa försvann direkt när jag började med cellgiften, för att nu vara tillbaka. Jag tyckte inte jag kände tumören alls för några veckor sen, nu känner jag den och tycker inte den är så mycket mindre utan bara mera platt.  Han sa att sannolikheten att den vuxit är liten, men den finns.

Ja säger " kom igen, vakna upp onkologen, jag vill gärna leva".... se till att den där jävla dartomografin blir av, NU!

Fan va hemskt det är. Det värsta med det här är att känna att det inte görs någonting... kanske görs det något men dom BERÄTTAR JU INGET. Alla svar är politiska och man måste gissa sig till vad de egentligen menar. Som det känns nu kommer jag komma dit inför sista behandlingen och de kommer läsa innantill vad som sas vid mötet denna vecka och konstatera att det nu är för sent att göra något.

Tack o hej...




Kommentarer

  1. Men vad håller de på med?! Eftersom du har mått så kasst av cellgifterna borde de väl kolla om de gör nytta??? Så att de inte bryter ner din kropp i onödan om du ändå måste opereras? Vilka nötter!
    Alltså är det något som gör mig förbannad är när läkare som har vårt liv i sina händer inte bryr sig!!! Hallå - vi är unga människor som inte ska behöva tänka på döden och som har barn vi vill finnas för!!! Gööööör något!!! 😡😡
    Kram till dig
    PS - ÄLSKAR träden 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis... gör någonting... bara nått...nått. Säg nått... tyck nått, tro nått, gör nått...

      Ingenting... radioskugga
      Jag tror det här gör mig lite galen. Jag vill snabbutbilda mig till onkolog och ta mitt eget case.

      Kram på dig Nina!

      Radera
  2. Har liksom inget bra att säga om det du går igenom. Det känns som en jäkla berg-och dalbana. Hoppas att du får svar på de frågor som du har. Men det jag däremot ville säga är att jag fullkomligt älskar dina trädtavlor! Säljer du såna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena :) Nä det finns inte mycket att säga.. Jag säljer alla mina tavlor! Kolla på instagram eller facebook under Idasgalleri
      Ha det gott!!

      Radera
    2. Hej Lena :) Nä det finns inte mycket att säga.. Jag säljer alla mina tavlor! Kolla på instagram eller facebook under Idasgalleri
      Ha det gott!!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg