Gränslöst


När jag mår bra mår jag bra på riktigt. Gränslöst bra. Både psykiskt och fysiskt. Dessa dagar har jag promenerat flera mil. De enda krämpor jag har är trötta muskler. I går kväll stod jag uppiffad på en takvåning på stureplan och sippade bubbel. Magisk lördagskväll i Stockholm! Varmt, fullt med folk och "utomlandskänsla".
Finaste syster. Grattis på 26 års dagen !
När jag mår bra mår jag RIKTIGT BRA. Jag ber till de ev högre makter och tackar för att psyket inte gett upp. Det är ändå väldigt vanligt att inte ha förmågan att vara glad och lycklig de dagar man mår bra när man vandrar runt med en skarp granat i armhålan. Jag tänker som förra gången att jag kanske inte är tillräckligt smart för att förstå min situation eller så är jag i chock. Jag försöker helatiden när dom mörka tankarna knackar på tänka som jag gör med annat jobbigt. Att oroa sig idag för det som kankse händer i morgon är förkastligt.

De gånger jag förstår är när människor i all välmening säger "vi håller tummarna för dig" ... Då tänker jag "för vad?" .. i min värld existerar inte det som eventuellt skulle vara aktuellt om tummarna som hölls inte hjälpte.
Jag kanske inte lever om ett år. Eller så firar jag min yngsta syster 24 årsdag på Stureplan 2026 😆

Livet. Vilken grej.






Kommentarer

  1. Jag är nog inte heller tillräckligt smart isf.
    Jag glömmer hela tiden bort att jag har cancer. Jag tror andra tänker på det mer än vad jag gör. Jag könnr bara att jag vill ta vara på tiden när jag mår bra. Fan för att slösa bort den på att oroa sig över en framtid man ändå inte vet nåt om.
    Härligt att läsa att du mår så bra! 😘

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du kan glömma :) Fortsätt så. Jag kan inte direkt påstå att jag glömmer av det, men jag har en hel del biverkningar som gör sig påminda 24/7... dock försöker jag inte låta det ta över. (Första veckan i beh tar det över 200% ...men förövrigt :D)

      Håller med, fan för att låta det ta över.... !

      Radera
  2. Vilken härligt helg - skönt med riktiga ljuspunkter som höjer livsglädjen och som gör att man samlar ny energi! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg