Året då högsommarvärmen kom i Maj. 2016

Onkolgen i onsdags var en märklig upplevelse. ...
Idag projekt fixa balkongen.

Anyways. Jag tog då upp den stora frågan, varför får jag carbo/gemzar när det bara gjorts en studie på endast 31 kvinnor, med trippelnegativ bröstcancer.

Svaret var ungefär att jag uppenbarligen inte svarat på den standardbehandling jag fick 2011 som var 3 FEC/ 3 Taxotere och då vill man såklart testa något annat. Ofta får kvinnor med BRCA1 trippelnegativ bc eller nått som liknar det. Min är inte trippelnegativ utan östrogen och her2 positiv, men jag har BRCA1 och denna behandling har visat sig kunna vara framgångsrik för kvinnor med denna djävulska gen. Anyways har min tumör minskat avsevärt efter vad vi kan känna oss till, så något med behandlingen fungerar. Vad som gör vad är svårt att säga..

Svaret var faktiskt exakt vad jag trodde efter att ha letat efter info på nätet, men saker och ting är inte alltid som man tror kan man väl säga med facit i hand.

Sen i tisdags har jag mått bra. Jag känner av illamåendet som ett sug i magen, men det stör inte mitt liv. Ironiskt att jag inte har något att skriva när jag väl mår bra?... Kanske är halva grejen med den här skiten, hade man dansat igenom eländet hade det inte varit cancer. Tänk om det i framtiden bara är som en förkylning. Man går till jobbet... känner en knöl, går hem , tar ett piller, stannar hemma några dagar och går tillbaka. Man berättar att man hade lite cancer men att det känns mycket bättre nu.

Jag drömmer att jag berättat att jag har cancer, och sen visar det sig att det inte är cancer. I drömmen skäms jag jättemycket. .. I verkligheten hade jag blivit så otroligt glad, att allt bara var en mardröm.



Status den 5 maj

Tre dagar innan behandling
nr 4. Håret kvar. Växer inte längre
och jag tappar väldigt mkt men det blir
bara tunnare än så länge. 7 maj och jag
har haft shorts på mig. LOVE

Solen. Jag dyrkar den. 



Kommentarer

Populära inlägg