Livet kan vara fruktansvärt långtråkig, o dötrist o tråkig o alldeles... alldeles underbart

En superdag i solen med min fina Ann, sister from another bc time... 





Vilken j***a helg. My GOD. Det så kallade livet har varit alldeles underbart ett par dagar. Jag har verkligen mjölkat ur precis så mycket det bara går ur dessa dagar. Det har fixats på balkong, druckits cava och prosecco (rödvin har och är helt uteslutet.. det går bara inte, min livsdryck bränner i halsen och i magen omgående efter en klunk... jag har gett upp försöken nu) det har kalasats på landet och bubblats på Stockholms fina uteserveringar, skrattats i Hagaparken,  pärlats fuck cancer-armband för Ung Cancer, jag är klädd i en tyngre kropp men glömmer helt bort att jag är "sjuk" och att mitt liv inte är riktigt som vanligt, och den absolut bästa känslan är just den friska och vanliga ... jag vill bara vara mig själv som Laleh hade sagt...


Idag är det måndag och dagen innan eländet börjar om. Jag städar och tvättar och kör Maggios nya på hög volym, allt måste vara topnotch i
morgon. Jag blir överdrivet stressad över behandlingarna... jag känner mig ledsen och vill verkligen inte. Det här vädret gör att jag ännu mindre vill gå in i behandlingsläge igen, jag vill hoppa över, springa och gömma mig, men jag kan ju inte välja det, jag måste välja att frivilligt gå dit i morgon kl 14. Den här känslan gör att jag känner mig så ensamen också, den känslan kommer alltid precis innan och precis efter... det är en tom känsla av att ingen är med mig i det här. Det här stämmer ju inte, jag vet att alla är "med mig", men det hjälper inte. Det är så fint att alla orkar peppa på och skickar massa styrka och kramar, men det är en klen tröst när giftet går in och vettet ut, det är då, precis då jag är så jävla ensamen.

Nu är jag väldigt trött på det här. Tiden går fort och snart är det över, men det är inte snart nog.

Så så så jävla trött på cancer. Varför jag... varför varför varför.

Nu ska jag dammsuga upp allt jävla hår som ramlar av och ligger som en matta överallt... ev blir mitt hår tunt nog att behöva kapas, det rasar en del men so far still tillräckligt.

Nä-- jag har inget att skriva. Ångest. Tack o hej...

Kommentarer

  1. Ååå! Jag älskar Lalehes nya! Och från och med nu kommer jag alltid att tänka på dig när jag hör den! För det är ju precis så det är, man vill bara få vara sig själv. Slippa cancer, må bra och vara sig själv! Men härda ut fina du! Det kommer fler soliga dagar, fler bubbelstunder. Och jäklar vad vi ska fira nät eländet är över! Puss & Tack för igår! Kärlek & Styrka till dig i morgon! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Hej ,
    den är stressen just innan och efter kuren är nog värsta jag vet ....man är rädd för hur man ska reagera på giften innan man får den , efteråt sitter man och väntar på biverkningarna...för öfolk runt omkring är det normalt för att det är bara en behandling i deras ögon ...jag blir så arg över att höra folk o säga : "det går snart över , du stark o tuff bla bla bla"...
    fråga hur det känns när ingenting biter på smärtorna ....
    fråga hur det känns när allt ger illamående...
    fråga hur det känns att bara kräkas var 20 minut ....
    listan kan bli hur långt som helst ....
    vi som går igenom en tuff behandling har all rätt i hela världen att bli rädda...stressade...ledsna ...säg inte att vi ska bli starka.....jag vill inte vara stark jag vill bli frisk ......
    en fin tysk väninna sa så här till mig förra veckan : jag ser att du har jätte fina människor runt dig som stöttar dig och är med dig hela tiden ,men du får ändå gå igenom det hela alldeles själv, det måste vara skrämmande och ensamt ...hur orkar du bära det hela ? frågade hon ....
    man orkar inte man bara gör det man ska göra helt enkelt för att vinna kriget...

    dagens kontroll visade att mina tumörer har minskat rejält (3 och 4 mm) nu...hoppades på att få höra att de var borta helt och hållet ....anemi har jag ...mina vitablodkroppar är alldeles för låga ...pga detta får jag ligga på sjukhuset (helt skyddad) tills de får ordning ...
    håller tummarna för dig och alla andra ...
    massor med kramar ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va trist att ligga inne :( Hoppas dina vita skjuter uppåt!! Men det är ju ändå positivt att de minskat så mycket!! Var sitter dom?

      Ja, det är väldigt mycket "va stark du är", eller "men det fixar du, du är stark" "Du är den starkaste människan jag känner!"... Det är ju inte av någon annan anledning än att peppa och det är människor som bryr sig, och jag tror inte dom kan komma på så många andra saker att säga, men man kan ju lätt påstå att man kör ett litet ironiskt mantra i sitt eget huvud efter det 100:onde "du är stark".... man kan inte direkt välja- alternativet är att lägga sig och dö liksom....

      Håller tummar för dig med, hör av dig och berätta hur det går. Jag börjar må illa av bara tanken, men jag ska sova snart så att jag är STARK i morgon ;)

      Kramar!

      Radera
  3. jag tror inte folk menar illa utan vill peppa upp en...de har ju egentligen ingen aning om vad det hela innebär...snällt men ändå irriterande :)...
    super jobbigt att vara här ...får inte lämna rummet ...tråkigt ...
    hoppas att allt har gått bra för dig idag...svär så mycket som du vill...ibland hjälper det ...
    kan du berätta lite grann om din behandlingsplan ?
    kramar ...

    SvaraRadera
  4. Kram! <3 vad härligt att du kunnat njuta av helgen. Förstår din känsla, får ångest bara jag läser om det...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg