Hamna mellan stolarna...

Första mötet med onkologen (jag har tydligen två onkologer, dom altinerar mellan mina besök) fick jag veta att ett ultraljud, av tumören som sitter kvar i min kropp, skulle göras mellan behandling 3 & 4 för att kolla hur den svarat på behandlingen. Ingen kallelse kom... Möte inför behandling nr 4 så säger onkologen (en annan än onk nr 1) att har tumören inte minskat så mycket som vi vill så avbryter vi behandling och opererar. Då frågar jag om det inte kanske kan vara bra med ett ultraljud då som jag skulle ha gjort innan den kommande behandlingen. Jo... jo det tyckte ju han också.. och dikterade en remiss till ultraljud.

Förra veckan ringde jag och undrade vad som hänt med ultraljudet eftersom jag idag måndag har mitt femte möte med onkologen inför behandling nr 5. Jag har mina journaler på bordet och kan se att remiss skickades den 4 maj. Sköterskan ringer mig och säger att jag fått en kallelse men eftersom jag inte dök upp så hamnade det "mellan stolarna". Frågar när jag skulle ha varit där, hon säger 2 maj.

Jag vet inte hur stolarna är uppställda på radiumhemmet nu för tiden men dom har rejäla glapp mellan sig.

Dom här människorna har mitt liv i sina händer. Och jag har tumören arktiv i MIN kropp.  Det känns verkligen toppen.

Ser verkligen framemot dagens möte på radiumhemmet. Något mer jag ser fram emot är dagens 25 grader!

Kommentarer

  1. Riktigt bedrövligt att det går till så men det är erfarenheten jag har också fast jag bor i norra Sverige. Man måste vara påläst o på själv...
    Stor kram Annica A

    SvaraRadera
  2. Alltså flytten från Australien börjar kännas som mitt livs misstag! Svensk sjukvård som har alla förutsättningar att vara så bra, VARFÖR känns det som man bara är ett namn på ett papper?!? Blir så arg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg