Dejt

Jag är med i en grupp på facebook där det samlats en del BC tjejer. Nu har vi just bestämt att vi ska ses irl,
det slog mig att det nästan är märkligt efter all denna tid, all den kontakten jag har med andra drabbade att jag faktiskt aldrig träffat på någon i min situation i det verkliga livet. Konstigt nog känns många av de jag har kontakt med som mina "riktiga vänner" trots att vi aldrig setts. Det är kanske lite som med mamma grupper, där träffar man människor man förmodligen aldrig skulle umgås med i annat fall, men man hittar varandra för att man har något gemensamt och man delar privat information som aldrig förr (ni kan ju bara tänka er vad det snackas om i en mamma grupp...) lite samma sak blir det här, man delar sina djupaste svarta tankar med någon som kan förstå hur man känner och som känner liknande. Det är befriande att få tala om rädslan, känslor och sådant som man ibland kanske känner att man inte vill tynga andra med. För mig har den kontakten varit obetalbar! Tack till alla er som jag har haft kontakt med, som har berikat mitt liv och funnits som ett stöd, guld värda! Och jag vet att många av er kommer finnas kvar. Grymma tjejer!

Och är det fler tjejer (vi ses i Stockholm) som vill hänga på ut och ta ett glas vin och surra, välkomna :)

Kommentarer

  1. Jag vill också!! Känns som jag "känner" dig efter att följt din blogg sedan ett år då jag fick diagnosen och all skitbehandling började. Jag addar dig på fejjan så kan vi prata vidare om det. Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, nu är vi FB vänner, då ska vi bara få till en dag :)

      Radera
  2. Jag vill med, men bor för långt bort :(
    önskar er allt gott, tror det kan vara berikande att ses

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske dax att dra en sväng till brorsan och hoppa av här på vägen, du får gärna stanna här hos mig :) Det blir 21/4

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Åh, det vore så trevligt att träffa andra bc-tjejer, känner mig lite halvt om halvt ensam om detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Mia, var bor du, är det långt från stan? (Stockholm) Om inte ska du så klart hänga på!?

      Radera
    2. Bor i Norrtälje så det är nära, jobbar dessutom på Danderyd och det är ännu närmare. Var och när?

      Radera
    3. Ah! Jag är från Norrtälje :) Ja, vi sa den 21/4, tid och plats är inte bestämt ännu, men jag återkommer närmare om det då!

      Kram!

      Radera
    4. skit också, det datumet är jag redan uppbokad, men det kanske blir flera gånger...

      Karin

      Radera
    5. Nä, synd! Ja, men eller hur, vi kan ju ses fler ggr!

      Radera
  5. Toppen! Ska bli så kul att äntligen få träffa dig, har ju "känt" dig i snart 1 år nu, så det är på tiden att vi träffas och snackar IRL!! :) KRAM /Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann! Eller hur? Jätte kul :) Ser mycket fram emot det här dejten !

      KRAM!

      Radera
  6. Jag har ju bara följt bloggar sen sep men ser ändå fram emot att träffa folk som inte lägger huvudet på sne så fort de frågar hur man mår.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Det är inte så lätt för människor... jag skrämmer fortfarande livet ur en del när jag av olika anledningar måste förklara att jag varit sjuk, det är svårt att ta för en del, dom blir rädda :)

      Radera
  7. Vad heter gruppen? Gå gärna med i min grupp "öppna bröstcancercentrum i Uppsala" där vi försöker påverka landstings politiker att öppna ett bröstcentrum, där BC vården är under samma tak så vi slipper plågas på operationsdagen samt förkorta väntetiderna. Situationen i Uppsala är oacceptabel för oss med bröstcancer. Vi har kommit så långt att man på landstinget nu diskuterar bröstcancercentrum och jag tror vi kommer att vinna kampen. Gruppen är också till att vädra, fråga, stödja. Välkommen att gå med. Tali

    SvaraRadera
  8. sarajonnakajsa@hotmail.com12 mars 2012 kl. 05:53

    Hej Ida! Hoppas allt är bra med dig. :) Vi har försökt att få tag på dig via mail angående bokprojektet så vi undrar om du har fått mailen? Vi är iallafall snart klara med boken och ska trycka den på onsdag så vi undrar om du vill ha med kontaktinfo till dig, så som blogg- och mailadress, och även om vi får ha med ditt namn på tacksidan? Om du vill skulle det även var jättebra om du kunde skicka en glad bild på dig själv som kan vara med i intervjun. :)
    Kramar
    Jonna, Sara och Kajsa.

    SvaraRadera
  9. Jag vill oxå följa... Kan ju lägga jobb i ett par dagar i Sthlm när det blir dags ( har bl.a. sabbatsbergs sjukhus). Om jag nu får hänga på dvs....//kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Helene! Vi har sagt den 21/4 :) Det skulle vara grymt kul att träffa dig!

      Radera
  10. Ska absolut planera in det. Hänger enbart på en sak och det är att min dotter kommer hem från PhiPhi runt dessa dagar och blir det precis då kanske jag inte kan men tror hon dyker upp innan ( hon planerar om sitt hemresedatum just nu).....tycker det ska bli skoj att träffa dig med !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna att hon kommer hem så du hinner hit :) Kram

      Radera
  11. Hurra, nu ser din blogg ut som vanlgt igen!
    Tyvärr är jag lite långt bort :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser bloggen wierd ut i dynamisk vy? Jag gillar att det är lätt att se bakåt i tiden utan att byta sida femtonhundra gånger (som oftast är det jag tröttnar på när jag missat lite inlägg och vill läsa igen) men det är ju helt VÄRDELÖST att de inte fixat till att blogglistan visas. Det skulle funka efter en uppdatering, därför bytte jag igen för testa. Men det får kanske vara så här nu ett tag :)
      Synd att det är så långt för dig, men vem vet, rätt vad det är har du vägarna förbi, eller jag dig då ska vi bränna en peruk eller två tillsammans! ;) Kram!

      Radera
  12. Hej, Jag har följt dina bloggar sedan start men aldrig givit mig till känna förrän nu. Jag låg ca 1 mån före dig i cellgiftsbehandlingen och du gav mig många gånger styrka att kämpa vidare när livet kändes alltför tufft som småbarnsmamma till tvillingar samtidigt som man var cancerpatient. Besöker din nuvarande blogg då och då och det känns som om att besöka en kär gammal vän fast vi aldrig träffats ;-)
    Jag följer jättegärna med på träffen i april!

    SvaraRadera
  13. Va roligt! Har du hittat till gruppen så du kan följa informationsflödet ang träffen? Det ska bli så himla roligt att träffa alla tjejer. Jag ser verkligen framemot det!
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg