Då var det klippt

 Hav förståelse för att detta är bilder efter promenad i snålblåst, mössbärande i stallet och på en väldigt trött morsa, men, nu är det klippt. Det blev inte som jag tänkt mig, det blev mkt mkt kortare och inte superblont, men jag är nöjd. Jag fick så klart exakt som jag ville, men han e bättre på vad som funkar än vad jag är. Jag är så glad att jag gick till min gamla frisör, jag visste att han skulle förstå mig perfekt. Han e grym. Nu är jag en korthårig tjej, och jag har valt det själv. Nu är dom sista cancertecknen vad gäller håret borta, CHECK!

Tur att man har bröst (eller...ett och ett halvt iaf) annars hade man kunnat missta mig för att vara snubbe.

Demonstrerar här hur LÅNGT det är mitt uppe på :)

Höger 

Vänster

Bak 

Trött och sur ridskolehäst
Fredag, det betyder ridning på schemat, idag hade Holly teori, rykta och kratsa hovar. Lite läskigt var det allt men det gick så klart superbra. Jag var lite orolig att Holly skulle vara rädd efter sportlovs händelsen. Hon fick följa med moster Kajsa och rida, Kajsa ramlade av och bröt foten. Hollys qote till mormor när Kajsa åkt iväg med ambulans till Karolinska "det här har varit den värsta dagen i mitt liv mormor, jag vet, det har inte varit så långt, men jag fick panik i hjärtat när jag såg att hon skulle trilla av"...
Frågan till Kajsa " när visste du att du brutit foten?" " När jag reste mig så knastrade det".
Livet e hårt men roligt :)



Kommentarer

  1. Skitsnyggt blev det så jag förstår att du är nöjd! :)
    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  2. Såååå jäkla snyggt Ida!!! :) Jag trivs också i mitt korta hår, något jag aldrig trodde skulle vara möjligt! KRAM! Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ann, det förstår jag, du e skitsnygg i kort hår! Kram!

      Radera
  3. Svar
    1. Tack Helen! Hur går det med ditt barr?

      kram

      Radera
  4. Åh, så härligt med självvald frisyr !! Och snyggt är det med även om inte så platina blont som du skrev i förväg..

    Härligt att detv gick bar med hästen trots otroligt dålig förra gång.. Hoppas Holly hittar till hästeriet, det är ju så jädrans kul !!
    Kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin! Ja, det är skönt med helt och friskt hår, man får vara glad att man har hår! Tänker rätt ofta på dom som inte får tillbaka allt. Vilken mardröm alltså.

      Hon har redan hittat till hästeriet, jag är rätt säker att detta inte är övergående. :) Hon lät inte sig skrämmas även om det var en otäck upplevelse med moster.

      KRAM!!

      Radera
  5. Jo det går ganska bra. Klippt o färgat en gång i januari och ny klipptid i slutet av månaden. Grymt tjock så det måste tunnas ur igen. Vill ha lite mer längd i lugghåret bara .
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jaaaaaaaaaaa men se dääääääääääär!! du passar i det och är snygg, som vanligt ;)

    SvaraRadera
  7. Shit vad snyggt! du passar verkligen i ditt korta hår.

    Jag ska så fort jag har råd klippa lite kortare också.

    Skönt att hon inte ville sluta med hästarna efter mosters avtrillning.

    Kram

    Mia (svaneholmskan)

    SvaraRadera
  8. Skitsnyggt! Sa ju att du passar i kort! ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg