Skelett

KI. Älskar byggnader

Kämpar på med promenader
Då var det dax att hålla tummar och tår igen. Idag ska jag träffa onkologen första gången efter första cykeln. Jag borde även få svar på hur mitt skelett ser ut. Känns som en bifråga men är kanske den viktigaste idag. Jag har själv känt på min knöl i armhålan och jag tycker inte den har minskat men den har ändrat karaktär något, förhoppningsvis är det så att den faktiskt blivit mindre även om jag inte känner det. Fick ett litet bakslag i förrgår och mådde väldigt illa men i går var det OK igen, nu kommer trötthet glidande.

Har haft massa för mig i två dagar och inte hunnit promenera, kanske är det det? Jag måste röra mer på mig för att inte bli så trött. Undra hur länge jag lever i den tron...Funderar lite på att kanske ta hjälp av sjukgymnasterna som har något slags träningsprogram man kan få hjälp med, inte för att jag inte vet hur man tränar utan mer för att har jag en tid att passa och ett mål så kanske det blir av även dom trötta dagarna. Jag vet inte... när jag fick erbjudandet fnös jag lite inombords... Alltså jag vet hur man tränar mannen... men... jag börjar tänka om och kanske känner att det faktiskt inte är en dum ide. Man får ju lägga om livet helt under den här tiden. Det är inte bara ett läkarbesök lite då och då... det är en annan livsstil.. en skitlivsstil. Jag skrattar högt åt mina egna förträffliga tankar ibland. Jag känner mig ironisk inför mitt so called life.

Igår så träffade jag en fin tjej som det visade sig att jag faktiskt träffade för att jag hamnade i situationen med cancer 2010. Jag visste inte om det när vi träffades men ljuset gick upp. Så visst händer det bra saker i efterdyningarna, och alla människor  träffar på pga av detta får jag varma känslor av, det finns en medmänsklighet som är utöver det vanliga.

Nått har de två sista dagarna hänt med munnen... det känns som om jag har en hinna av grädde på tungan. Allt smakar grädde.

Men nu är det påsk. Så nu kommer jag bara att koncentrera mig på kycklingar och gula fula pynt. ..



Min typ av påskägg, Tack Anette!

Älskar detta halsband och örhängen, tack finaste Filiz. Här är min "fusk cancer" tatuering som jag gjorde när jag mellanlandade i Miami efter den ljuvligaste resan i mitt liv som personligen handlade om att allt var klart, jag hade just fått en ny bröstvårta och var liksom klar... trodde jag . 

Osäker på om jag postat detta, jag fick så fina örhängen och blommor av Annika och Cyanne. Tack fina!
Filz / Annika . PUSS
Jag får fina presenter.. Tack Freja!

Kommentarer

Populära inlägg