Gemzar och Carboplatin




Dax att putsa fönster. När jag tänker så tar det nått år till... så kanske 2017- I dont care . SOLEN JAG ÄLSKAR DIG



God morgon.

Helt OMÖJLIGT att känna sig nere när man vaknar efter flera genomgråa dagar och ser solen leta sig igenom gardinen. Jag är inte orolig för första cellgiftet. Jag vet att jag blir sjuk av det, jag vet att jag kommer att må skit emellanåt, men jag ska bli frisk. Igen. Igen ska jag bli frisk. Det ska erkännas att jag fortfarande är sur, jag har jobbat hårt för att komma igen och det känns lite som om jag snubblade på målsnöret, det som känns bättre är att jag vet hur jag kom tillbaka, hur jag blev pigg och glad igen, och jag behöver inte pröva några alternativa försök denna gång.

Jag sa till onkologen i går att jag är arg.
-Vad är du arg på?
-Vet inte. Vården?
-Hur menar du?
-Ingen har kollat mig på två år
-Det kan vi prata om sen

Tack Mamma <3
Så gick det till. Sen frågade han vad jag upplevde som jobbigast med cellgifterna sist och det jag spontant kom på var cortisonet.
-Varför?
-Jag blev så hungrig.

Här släppte vi att jag var arg och skrattade. Jag blev lite sur på min mamma (tänk att man ska behöva gå på läkarbesök och ta med sig mamma när man snart ska fylla 40... ) som började skratta men insåg ganska fort att kanske det ändå lät lite fånigt och jag antar att det är ganska bra att det är det enda jag minns tydligt. Jag blev så jävla hungrig att jag trodde jag skulle äta ihjäl mig, och ni vet hur man känner sig när man ätit för mycket, 24/7 och vågen bara rusar uppåt samtidigt som man är bakis 24/7 av cellgiftet...

Jag tror det här med minnet av cellgifterna är som med förlossningen för 12 år sen.... jag tänker idag att föda barn " det var inte så farligt" men jag vet att jag då tänkte "aldrig mera för i helvete, det här är helt sjukt".

Så...har givetvis läst på om detta cellgift och får känslan av att det funkar lite annorlunda än FEC/ Taxotere. Jag hade tänkt mig att må risigt en vecka och sedan bli bättre och bättre, när jag läser andra bloggar med kvinnor som fått denna kombo så verkar de värsta biverkningarna komma först första dygnen och sedan fördröjas och komma någon vecka senare. När mår man som bäst då? Fattar inte riktigt. ..

Tröttnade på vita väggen och slängde upp några målningar helt
osammanhängande. Love it. Nu är jag redo att
stirra in i väggen ett par dagar ;)
Jag fick så mycket info igår att jag åkte hem utan att stanna på apoteket och hämta upp miljarden piller... Får väl gå och fixa det nu. Lovar att mitt apotek inte ens har dessa som jag måste ha innan behandling idag. Men varför skulle livet vara enkelt? Nä.

Kommentarer

Populära inlägg