och DÄR upprepar sig historien..

Jag är glad och nöjd och allt sådant, jag har ingen spridning till skelettet heller! Men....

historien upprepar sig ändå... i min förra vända blev skiten bara sämre för varje gång jag satte min fot på radiumhemmet... först var allt så jävla enkelt, en liten tårtbitsoperation och saken var ur världen. Tumören var inte så stor och förstadie till cancer, dessutom östrogenberoende vilket är "bra" .

Det här ändrade sig andra besöket  till, nej den är stor...den är i hela bröstet... vi vet inte om vi kan ta bort allt med marginal. Nästa besök :Din ålder (34) gör att vi inte chansar utan sätter in cellgifter. 3dje besöket: Vi strålar också... och så höll det på. Jag beställde min journal efter allt där det praktiskt taget framgick att den tumör jag hade hade högsta grad på alla möjliga jävla håll. Men de var i alla fall hormonbetingad vilket även om det var en liten tröst ändå var en.

Idag kommer jag, är sen så onkologen ringer mig tre minuter över tio. Hej, var är du? Är på väg, utanför, sorry sorry (det finns inget jävla nummer att ringa där man får prata med en människa och tala om att man är sen...)
Kommer in... "bra, förlåt att jag jagar dig, men det har blivit en lite "grej" med dig.... ".. Har jag nått i skelettet?? :O
Va, nä... nej det har jag inte kollat, vänta... *letar i min journal* Nej, inget misstänkt. Pust...

Jo. Så här är det, jag fick dina utökade provsvar på tumören igår,  och du har också HER2+, här förändras en hel del för oss som ska behandla dig, och även för dig som kommer få ytterligare 2 behandlingar...
Jag har alltså... båda sorterna. Jag fattar inte riktigt, orka inte leta och inte bry mig, kom helt av mig att fråga om träning. Han rekommenderade 100% sjukskrivning . Tack o hej...

Tumören har inte blivit mindre men ändrat karaktär, den var mer runt för 2 veckor sen, nu är den mera platt. Något har hänt men vi vet inte riktigt vad. ... Behandlingen på tisdag som skulle ta någon timme utökas nu till hela eftermiddagen.  Carboplatin, Gemzar, Herceptin och nått mer skit...

Suger babianballe.

Jag orkar inte ens skriva mer nu..






Kommentarer

  1. Fan vad jobbigt med nya saker att ta ställning till hela tiden! <3
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Ida! <3 Jag förstår verkligen att det suger just nu... Men som jag skrev förut, herceptinet är BRA!! Och så vitt jag har förstått så är det ingen behandling man mår dåligt av heller. Var förbannad i dag, det har du all rätt att vara. Men i morgon hoppas jag att du kan glädja dig åt att resten av kroppen är ren. Du SKA och kommer att bli frisk! (Även om vägen dit är jävligt snirklig) STOR KRAM!! /A

    SvaraRadera
  3. Vad gott att höra att skelettet var fritt! Riktigt bra!
    Meeeen suger ang tumören! Inte helt ovanligt att det kan ändra karaktär vad jag har förstått... Det finns ju bra gifter mot her2 också, det är positivt.
    Stor kram
    Annica A

    SvaraRadera
  4. Alltså jag förstår tankarna. HER2 är en aggressiv form av cancer men tack vare Herceptin så är den numer inte värre än hormonell. Herceptin är målsökande och har visat sig ha väldigt få biverkningar.
    Och med tanke på att du inte har fått 'värre' spridning på 6 år trots att du inte fått Herceptin innan skulle jag ta som ett gott tecken!
    Jag vet att det låter banalt men man får greppa efter det lilla positiva som finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skiter i hur den är... ärligt talat... jag vet att cancer kan botas idag, jag är inte rädd. Jag är bara trött på det här, det hade räckt bra med hormonell cancer och hela skitbehandlingen igen, så så less på att gå dit redan. Nu blir det ännu fler besök ... ett år . Hatar det där stället.

      Radera
    2. Alltså vet att min lilla spridning kan botas... jag uttryckte mig dumt där. Och jo jag är rädd, men inte för HER2 direkt. Rädd för alla biverkningar jag haft i flera år som jag precis börjat känna mig bra från

      Radera
    3. Ja herceptinet är segt på det sättet att det är under så lång tid. Förstår att du känner att det är nog. Det räckte väl med en gång liksom.
      Kram till dig

      Radera
  5. Styrkekramar till dig ❤️❤️

    Ha en fin påsk och hoppas du kan koppla bort allt jobbigt en stund.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Härligt att höra ditt skelett var rent från skit����
    Hade du inte Her2 förra gången? Jag fick ju herceptin mot det.
    Kram Anna Lindell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag blev bara behandlad för hormonell. Dom kunde inte se att den var Her2+ då. Antingen var den redan det då också eller så har det tillkommit nu. Svårt att veta. Känner bara att det hade räckt gott och väl med återfall... Hade räckt bra med cellgitfer...
      Hur tyckte du herceptinet var? Jag kommer få ytterligare nått som kompletterar herceptinet men jag minns inte namnet.

      Radera
    2. Mådde helt ok under tiden jag fick herceptin. Det var a peace of cake jämfört med cellgifterna! Håret växte ut, inget illamående men däremot lite tröttare än normalt.

      Radera
  7. Kära nån! Nu får det faktiskt räcka tycker jag! Förstår precis hur less du känner dig. Men som andra redan sagt så är det skönt att skelettet var friskt, så jag hoppas du kan greppa de små halmstrån som finns. Skickar massor av kramar från Skellefteå och finns här om du vill surra <3 Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg