Bloggar om cancer, peruker och annat bullshit

Söndag morgon. Försöker känna efter hur jag mår. Ungefär som förra gången, jag är inte nedstämd, kanske ett par minuter lite då och då när jag glömmer bort och hastigt kommer på.
Jag är ff i förbannad-stadiet men börjar även ta in planerings-stadiet. Från förlamat förbannad till handlingskraftigt arg.

Städar. Städar städar men det blir aldrig rent. Jag vill veta att det inte finns damm någonstans när jag startar för jag vet att jag kommer ligga och glo in i väggen några dagar och då är det en liten tröst att det inte redan är dammigt eftersom det kommer bli.. sorterar... kläder, smycken, allt jag kan komma på, drar fram mer än plockar bort och idag är det en dumpster i min lägenhet. Ska slänga. Slänga slänga slänga.

Allt ska hända nu. Känslan är att allt ska hända innan kl 13 på tisdag. Jag vet ju att jag kommer ha bra dagar mellan skiten, men jag vet inte vilken behandling det blir.. 6 omgångar i 3 veckors intervall? Vad har ni fått, ni som gjort detta igen, fick ni samma behandling ? Uppenbarligen dödade inte cellgiftet jag fick alla cancerceller så jag hoppas det finns någon slags plan på det också...

Kollade på 4:n i går morse där dom intervjuade en av våra svenska skådespelare som just nu får behandling för sin bröstcancer (manlig) och han skulle få 18 cellgiftsbehandlingar???? Hur i helvete går det till, är det ens möjligt? Får man mindre doser men oftare? Det kan ju inte vara möjligt att ge det som man får "klassiska" behandlingen på 6 omgångar och bara fortsätta 18 gånger. Det skulle jag dö av, alla gånger. Känslan i kroppen efter 6:e och sista omgången minns jag att jag tänkte "aldrig mer". Nu är jag där igen. Jag har kämpat så jävla hårt med ord och har fortfarande efter förra gången lite afasi... jag hittar inte orden när jag pratar. Detta kom efter cellgiftsbehandlingen, och har inte blivit helt bra. Blir det sämre denna gång vette fan alltså.. då blir jag ingen rolig människa att försöka konversera med. Men det är en liten oro i sammanhanget just nu.

Så. Testade mina peruker igår, jag får betingat illamående och vill kräkas. Jag kommer icke att sätta på mig dom där igen. Det är en sådan äcklig känsla att känna dom där plastiga testarna röra vid kroppen när man rör sig, dessutom ser det mer fake ut än barbies hår och jag vill inte ha dom. Jag vill inte ha peruk. Jag är inne på en ny bana. Förra gången var jag mest kal ... hade nog perukerna rätt mycket också för min dotter önskade det. Jag tänker mig beanies denna gång. Färdiga tunna mössor.

Förra gången ville jag se vanlig ut också... men jag vet av erfarenhet och kommer inte ens att försöka denna gång. Det är ingen vacker historia, och den går inte att sminka upp.

Jag ser att min blogglista är något ouppdaterad. Mina friends där har nog dom flesta gått vidare till sina friska liv. Några kanske har gått vidare på andra sätt. Jag läser själv inte bloggar och skulle verkligen behöva lite tips på bloggar som jag kan ha här på min sida. Inspirerande och starka bloggar,  vad man än går igenom finns det saker att säga och tankar att dela med sig av. Gärna annat än cancer också... :)
Alla tips är välkomna.




Kommentarer

Populära inlägg