Lycklig

Just nu känns det som om jag blivit friskförklarad. Efter första besöket hos onkologen fick jag veta att de kan inte se något som helst som ser ut att vara en spridning till andra organ. Jag har skelettröntgen kvar men känner mig inte särskilt orolig, det var jag för det här svaret jag skulle få idag. Jag hade ställt mig in på det värsta. Konstigt hur kroppen bara ställer in sig på att överleva, att man inte bryter ihop och lägger sig i fosterställning och stannar där till en bättre dag.

Förutom att jag börjar känna mig mer hostig igen och förkyld så är jag redo för första fighten i morgon. Det är nya cellgifter, eller iaf nya för mig, har inte hört talas om dem. Det är fortfarande 3 veckorscykler men det är 12 omgångar. Var tredje vecka får jag en dos med båda cellgifterna och 8 dagar efter det får jag bara det enda, 8 dagar senare blir det en vecka ledigt och sen gör jag om det igen.
Cellgifterna heter Gemzar och Carboplatin. De ger de vanliga  klassiska biverkningarna, illamående, håravfall, feber, frossa, svettningar, huvudvärk, slemhinnepåverkan, smak och luktförändringar. Av det ena som jag får dag 8 i varje cykel ska jag inte må illa, då behövs inte lika mycket mediciner för att inte bli för dålig av illamåendet, man tar lättare grejor. Känns bra.

Dom var tydliga med att jag gärna ska träna, och gärna så pass hårt att pulsen ligger högt en stund när jag gör det, blanda motion och styrkepass. Ett par dagar efter behandling kan man låta bli men sedan ska det vara fritt fram. Jag planerar att göra mitt bästa.. det är sjukt svårt att kontrollera tröttheten bara, men det är ju helt rätt alltså att träna för att inte bli trött även om det mest naturliga är att lägga sig ner och sova.

Minns perioder i förra behandlingen när jag bara sov. Sov och sov och sov.

Idag när jag kom hem gick luften ur fullständigt. Jag somnade och sov så hårt att jag inte fattade var jag var när jag vaknade. Herregud jag är så trött.

Jag har fått så mycket pepp på Facebook, vi som hänger där också, stort tack. Svårt att förklara hur bra det känns att inte vara ensam i det här. Tack


Nu ska jag sova. Stenhårt för jag gissar att kan bli sömnlös en del framöver.
Chickis... du är så fin. Jag saknar våra skratt. Dejt snart <3 Blommorna är fantastiska och dom får mig att  längta hysteriskt efter våren. Kanske lite bubbel på loppen. Puss på dig!


Kommentarer

  1. Grattis till fantastiska besked!! Håller tummarna för lika goda nyheter på skelettröntgen.
    Lycka till med cellgiftsstarten!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny! Och kramar tillbaka, hoppas strålningen förlöper lika bra som det startat!! Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Yes!!!
    Kram till dig!
    Annica A

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg