Midsommar 2016



Alla år är olika, eller lika... det blir alltid midsommar oavsett vad som händer. 

Jag mår bättre än förväntat och jag tror jag packar ihop och tar en minisemester i Roslagen. Det värsta som kan hända är väl att jag mår dåligt och vill sova. Då får jag väl lägga mig och sova. 
Jag börjar tro att det är cortisonet som gör att jag mår risigt, jag tog 13 istället för 24 dag ett och 4 st istället för 8 (eller om det stod 16) dag två och inga dag 3. Magen är lite så där men inte alls lika dålig som tidigare. 

Uppdatering angående håret. Nu är det otroligt lite kvar tycker jag (kompisar med tunt hår tycker jag överdriver), men vad jag förstår ändå inte så att man direkt tänker på det... det är inga kala fläckar utan bara tunt, jag undrar hur det blir när det ska växa ut... jag skiter i att fundera så får jag se.. måste jag klippa det kort igen kanske. Vet inte. 
Jag kan i alla fall säga att kan de hitta mediciner mot det här eländet för alla som bevarar håret så har man vunnit lite, man känner sig inte alls lika sjuk, det går inte att jämföra! Tro mig, jag har prövat båda varianterna. Jag har heller av det här inte fått ont i leder, muskler och senor som förra gången (taxotere för er som är bevandrade) och även det gör en stor skillnad, att kunna röra på sig obehindrat är fantastiskt mycket bättre än att sitta och ha ont. 

Igår gick jag ut på gården och gjorde en tavla igen, det var kanske lite för varmt, men skönt att lämna sängen.


Ha en fantastisk midsommar alla friska och alla sjuka. Länge leve oss.

Kommentarer

  1. För mig är det verkligen kortisonet som ställer till det. Jag sover illa, ser höggravid ut och har en molande olustig känsla i magen (skulle inte klassa det som illamående men nära på).
    Hoppas du fick må bra på midsommar, vi hade ju den första med vettigt väder på väldigt länge!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här.. det är helt klart cortisonet. Jag tog inget inför beh i går, och inget efter. Jag mår illa, men jag kan sova och är inte så där orolig och konstig.
      Midsommar blev fantastisk. Hur mår du?!

      kram

      Radera
  2. Wow! Vilken helt underbar tavla! Önskar jag kunde måla så <3 Jag har nyligen tagit upp min akvarellmålning igen efter många års uppehåll, och är mer än ringrostig..Men kul är det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Jag kunde inte måla alls när jag började för några år sen! Kul med akvarell, det är jag så dålig på. Visst är det skoj att måla, det är avslappnande.

      kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg