Början till sista behandlingen

Då är 6:e och sista behandlingen påbörjad. Tumören (tumörerna som i två) har minskat från 17 till 7mm.
Operation om 4 veckor och troligen strålning 5 veckor i September
 Tror min 40 års dag ligger lite risigt till. Som det ser ut kommer den spenderas på KS istället för i Rom som planen var. Men Rom byggdes inte på en dag och kommer heller inte att rasa på en dag så jag får väl bara hålla ut några veckor längre.

Förövrigt blev jag inte direkt klokare efter läkarbesöket igår mer än att "jag är svår att läsa och jag liksom verkar så cool." Jag försöker varken sluta mig eller vara cool. Jag är så uppriktig jag kan.

Inte mycket mer att tillägga. Började med Zyprexan igår och kommer att vara i dvala och kanske vakna upp framåt midsommar.

Mvh Ida direkt från Radiumhemmet

Kommentarer

  1. Hej!....nytt försök att skriva klantar till det hela tiden. Jag förstår att du längtar efter att ta bort PIC-linen. Jag kommer ihåg hur befriande det kändes och hur glad jag var att jag tagit mig igenom behandlingarna. Jag blev själv påmind, då jag idag var på återbesök på Onkologen(får alltid lite obehagskänsla när jag läser dess skyltning) i Lund(ca 5 år sedan jag avslutade cellgiftsbehandling/strålning). Jag träffade läkare för att ta beslut om jag ska fortsätta 5 år till med Tamoxifen. Hans råd var att jag skulle fortsätta så då kör jag på det och sen hoppas jag att jag slipper återfall. Känner igen din känsla av att inte orka en gång till. Så kände jag också, men på någon vänster har man väl någon "urenergi" som gör att man kan ta sig igenom liknande svårigheter en gång till, med fokus på att få må bra och bli frisk. Jag tror att jag fick min kraft från barnen och musik och att försöka göra roliga saker som får tankarna på annat. Din blogg fick mig på bättre humör. Du skrev med humor och det var vad jag behövde då. Gissar att målandet hjälper dig en del också. Hoppas att du mår bättre snart och har möjlighet att njuta lite av sommarvädret också. Önskar dig en fin midsommar även om du är ensam. Kram Mari

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg