Hej då PICC helvete

Borta med vinden.... ett två tre, borta. Så enkelt. Och så äckligt. Kan inte titta när hon drar den. Tackar för mig och går. Jävla skitställe. Jag hatar Radiumhemmet. Jag vill aldrig gå dit igen. Det måste jag ju. Men jag vill inte.

Åt helvete med cancer. Nu ska jag har tre lugna veckor, som börjar med att jag måste till KS i morgon bitti och kolla så att det inte är någon cancer i mina äggstockar. .. Det vore ju bara själva fan. Jag ska även tala om att jag vill bli av med ALLT så fort jag är klar med allt runt metastasen i min armhåla. Bort med ALLT... lämna lite hjärna bara... Sen till KS nästa fredag, träffa kirurgen inför operation den 22 juli. Men lite vila i mellan besöken blir det allt.

Bisarrt hur man bli ett med sjukhuset. Mitt andra hem.


Kommentarer

  1. Åh! Trots allt har du massa humor och får mig att skratta.
    Fan vad skönt att bli av med infarten, nu är det bara resten kvar! Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Varför envisas de med att lägga pick line? Jag får behandling i Helsingfors och har inte sett någon tant på den lokala cancerklininken ha picc line. Här tjoffar de nålen rakt in i första bästa fungerande ven varje gång. Jag skulle känna mig ännu närmare döden än vad jag redan gör om jag inte kunde plaska omkring i havet mitt i sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA... ja jag vet inte. Dom påstår att venverna inte pallar efter x antal behandlingar. Har finska tanter inte lika klena vener kanske? 😂😂
      Det är grymt skönt att vara av med eländet!
      Kram!

      Radera
    2. I Australien sätter de heller inte picc eller port vid standardbehandlingen av BC. Jag fick 4 EC och 12 taxol rätt in i armen varje gång så det där att det inte går är bs. Där sätter de enbart om man ska få lååååång behandling då både picc och port ofta orsakar proppar och generellt kräver mer omvårdnad än vad de gör nytta.

      Radera
  3. Jag hade en Port-a-cart (tror det stavas så) inopererad på övre bröstkorgen.Från den gick en kateter direkt in i ett kärl invärtes. Opererades in med lokalbedövning och togs bort på samma sätt efter att cellgiftsbehandlingarna avslutades. När jag skulle få cellgift så spritade sköterskan huden ovanför den lilla inopererade dosan,stack infartsnålen genom huden och in i dosan och kopplade på droppet.(Dosan var mindre än en 5-krona) Smidig lösning,ett plåster på en dag efter droppet och huden var läkt.Kunde bada och duscha normalt.Reste utomlands med min "dosa" utan problem mellan Herceptinbehandlingarna som då var i droppform. Förmodligen ett dyrare alternativ till en picc-line.
    Så himla skönt att du sluppit åbäket nu!
    Hälsningar Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!

      Ja dom kör med dom om man ska då många behandlingar men piccen är ju mkt mkt billigare. Som det är nu kan man få gå med port i två år innan de har tid att plocka ut den. På det sättet är piccen smidig. Men måste man ha skiten en sommar hade jag helt klart föredragit port. Ja nu är problemet ur världen!

      Radera
    2. Halloj!

      Ja dom kör med dom om man ska då många behandlingar men piccen är ju mkt mkt billigare. Som det är nu kan man få gå med port i två år innan de har tid att plocka ut den. På det sättet är piccen smidig. Men måste man ha skiten en sommar hade jag helt klart föredragit port. Ja nu är problemet ur världen!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg