Bitterfittan VS den ledsna

... jag läser min förra blogg och tänker att jag föredrar den tjejen ... hon hade i allafall vett att vara lite rolig i mellanåt. Jag har blivit en bitterfitta... en sådan som jag avskyr... Jag är med i allsköns konstiga grupper på Facebook och andra ställen och tro mig... det är inte bara sköna människor som får cancer (ah... lite självironi där...;)

Herrejävlar vad jag inte vill bli den där bittra människan som inte kan gå vidare, som hänger kvar i cancerforum och ältar min historia för 567:de gången. Man får vara bitter, och de finns dom som sitter i en sits där man inget annat kan vara, men jag ska fan inte gå runt och vara bitter, jag har fortfarande ett guldläge till någon jävla röntgen slår hål på det läget och så länge läget är guld och inte silver eller brons, så ska bitterfittan begravas djupt.

Så. Plocka fram happyface och gå vidare kvinna! (Försökte tänka ut en synonym till bitterfitta.... synonym.se hade inte ordet i sin lista, dåligt... och happyfitta kändes inte helt ok heller., det kanske lockar till sig fel läsare...... så jag fick använda happyface..)

Idag är det 5 dagar sen chemo (vill inte skriva svenska ordet för då mår jag illa.... jag förstår nu varför de anser att jag behöver tabletter mot schitzofreni för att lugna mitt illamående.. jag kan inte ens tänka på ***** utan att vilja spy. ) och jag har promenerat en mil och lite till. Jag är inte trött, jag sover på nätterna och orkar vara vaken hela dagarna, illamåendet är under kontroll, magen har varit kass i 3 månader och jag räknar med att den är det någon månad till så jag bara gillar läget där, det är faktiskt inte så farligt just nu. Med tanke på vilket jävla helvete på jorden det här är, så är det ändå OK. Jag är en människa med massa fina människor runt omkring mig.

När vi ändå snackar bitterhet så kan vi också bara förtydliga att vara bitter och att vara ledsen är två olika saker. Det finns många naturliga anledningar att vara ledsen ibland. Dom håller sig ganska långt inne, kanske för att bitter är lättare att ta till.

I november fick jag ett sms som gjorde mig ledsen, en av mina nära kära skrev att hon är rädd att jag ska bli sjuk igen. Jag tänkte ärligt talat att "va onödigt att hon är rädd" och försäkrade på heder och samvete att det ska jag verkligen inte bli...
Det där sms:et var det första jag tänkte på när jag gick ut från bröstcentrum i februari i år med beskedet att jag fått cancer igen. Jag kände mig ganska dum... dum som trodde att jag skulle klara mig, och ledsen för att det här kastas på dom som verkligen inte förtjänar det. Som vi kan se i reklamen, det är inte bara den sjuka som drabbas, utan även alla runt om den här människan.

Det är OK att vara ledsen. Jag får sitta här och böla lite nu. Det är OK.

Ha en underbar långhelg vänner, bitterfittor och alla ledsna <3 :="" p="">
Kram
Say no more... livet är nyckfullt...

Kommentarer

  1. Halleluja!
    Vi ska ALDRIG ge cancerjäveln nöjet att göra oss till bitterfittor!
    Klart jag är oändligt ledsen över att vara i den situation jag är i men jag tänker INTE spendera min tid att vara bitter!
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg