CT Check

SUMMER JAM 120x150


Då var CT gjord. Väldigt märkligt, tog mig till Globenområdet i går kväll och gjorde CT kl 20.20 på kvällen. Det gick fort och smärtfritt. Nu är det den berömda väntan. Jag vet i och för sig inte vad jag väntar på... Kanske får jag veta på måndag nästa vecka vad jag väntar på. Jag vet alltså inte idag vad som ska hända nästa vecka. Inte många som har den framförhållningen i sitt liv. Spännande minst sagt....
Jag tycker att det är lite pinsamt men jag måste erkänna att jag nu till 100% kan konstatera att en stor del av mitt illamående verkligen sitter i huvudet. Jag anser mig själv vara en skapligt mentalt stark kvinna, men jag vet inte... någonting fungerar inte när det kommer till detta. 
Jag gick till vårdcentralen för att lägga om PICC line i går (jag mår illa omgående nu när jag skriver om det) Allt gick jättebra, men när jag klev upp från sängen och klev ut från VC så vände det sig i magen på mig och jag började må jätteilla... på vägen hem, som inte är lång, stannade jag och spydde. Jag går runt i tron om att jag klarar av det här cancerskiten mentalt, men jag kanske helt omedvetet inte alls gör det. Eller så reagerar kroppen i samråd med hjärnan ... fan jag vet inte. 
Jag kom hem, mådde jätte illa... tog mina målar grejor och gick ut och gjorde en tavla, direkt när jag började med färgerna och målandet försvann illamåendet. 
I söndags promenerade jag återigen från stan (Stockholm) längst brunnsviken (Vickans lilla sjö) till Ulriksdal, jag fick se KS torna upp sig bakom grönskan och jag fick en våg av illamående...
Blä. 
Men fokus på en bra vecka nu! 






Väldigt nöjd med denna glada skapelse. 

Kommentarer

  1. Väldigt snygg tavla!!
    Ja ibland fungerar hjärnan och kroppen helt på eget bevåg :) Jag har sedan min cellgiftsbeh haft attacker av rätt kraftiga smärtor mitt i bröstkorgen (känns som en kramp)och de har utrett mig på tvären men hittar inget - så det är kanske en oerhört undermedveten ångest eller något som jag får leva med....det är inte lika ofta jag får det idag som då.
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja huvudet verkar leva sitt egna lilla liv?!.. Skönt att det börjar bli bättre för dig, låter jobbigt med smärtorna!!
      Kram!

      Radera
  2. Håller tummarna för att du ska få positiva svar✊✊❤️❤️. Vill också tala om att jag är så nöjd med mina två tavlor som jag köpt av dig. Hoppas att det blir en bra sommar för dig och din dotter. Kram Mari Esplund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari!! Hoppas att du mår toppen :) Jag är glad att du är nöjd med tavlorna !! Jag tror sommaren blir bra bara den här skiten är ur världen. Jag är inte orolig för operation, men cellgifterna är jag mer än trött på nu... :) Ha en underbar sommar du med <3 Kramar

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg