Kill me...

Vill bara kräla ihop till en liten boll (svårt när man bara går upp och upp i vikt, men effekten av att skriva stor boll blir inte samma grej... )


Idag har jag varit nära ruinens brant till det vi kallar för panikångest.. För mig är den inte särskilt påtagande mer än inuti.. rastlös, har inte haft aptit på tre dagar (inte för att det är någon ko på isen för mig men man blir trött av att inte äta säger mitt intellekt mig .. intellektet är på cytonivå så inte heller det är särskilt up to date....) jag blir helt jävla skitförbannad på allt, som en ettåring som försöker sätta på sig en jacka och fastnar med armen upprepade gånger. Jag hatar allt idag, alla... jag sitter här och skrattar åt min egen idioti, men det hjälper inte, jag HATAR ALLT. Jag kunde hantera det medan jag målade på förmiddagen, sen släppte det lös. Jag letade i den överfulla medicinhyllan efter nått, vad som helst som skulle kunna få mig att bli lugn. Ingenting... och så kommer det någon jävla midsommar också... mitt i allt. Människor frågar vad jag ska göra på midsommar...

-Vad ska du göra på midsommar?
- Vet inte än, men jag tror vara deprimerad. Vad ska du göra?


Typ så...

Fuck midsommar... fuck sommar... ge mig Julijäveln och ett break, mitt huvud pallar inte en enda jävla dag till. JAG VILL INTE HA MERA CELLGIFTER. Det stänger in mig i mig själv. Nu har det gått tre jävla veckor och trots att jag bara gjort trevliga saker sista veckan ( blev till och med full en kväll, vilket jag inte alls kan rekommendera någon av mina systrar som varit sugna på tanken... fy fan i helvetet, det blev en resa jag sent ska glömma. Med mitt minne har jag redan glömt det) tack och lov)
Jag träffar de bästa av bästa vänner och gör det mysigaste av mysiga och ändå är insidan så ledsen och trött och irriterad och.. bara less. Jag orkar inget mera. Det gick bra hit. Men här tog det stopp. 

Jag har världens längsta lista till onkologen i morgon, jag vet att det inte spelar någon som helst roll vad han säger i morgon (förutom möjligtvis att allt är ett misstag och jag har inte alls cancer igen) så kommer jag att bli besviken. Ingen kan hjälpa mig, ingen kan säga något som tröstar. Men det måste kanske få vara så här lite? Det är ju något hormonkrig som pågår 24/7 i mig också. Jag gråter så fort ordet cancer nämns på TV trots att jag mera är förbannad än ledsen.. Vet ni hur ofta det gör det? Att ordet cancer nämns? Det känns som att det är oftare än Isis eller Donald Trump... som båda två är i samma skitkategori som cancer.
Bekymmersrynkan längtar efter en fet spruta med botox... den har blivit avgrundsdjup de senaste 4 månaderna..

Så.. då tar jag och rullar upp mig i den stora bollen och kräker ner mig själv i självömkan.

Life is a fucking pain in the ass... and then... its a pain in the ass AGAIN.. and AGAIN and AGAIN and the you will be fucking happy to finally die...

Jag vet att jag kommer få lust att radera det här inlägget i morgon, som ett fylle SMS till någon man egentligen glömt bort i sitt nyktra liv. .. Det sköna är att jag kommer att vakna upp ur den här ångesten och kunna gå vidare, men det kommer inte hända riktigt ännu.

Med kära helveteshälsningar den omogna, barnsliga och jävligt trötta
Ida

Kommentarer

  1. Hej! Känner igen mig i mycket av det du beskriver!! Så djävla tungt bara och ångesten kommer.
    När jag började behandlingen bad jag om sobril. Har aldrig tagit piller tidigare. onkologen sa att det var ok att skriva ut det jag kunde behöva dem. Han skrev ut svagaste styrkan och jag använde dem vid enstaka tillfällen. Ångesten lättade och jag fick andrum. Om du inte har tabletter be om detta i morgon på läkarbesöket.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag somnade i går och mådde mycket bättre när jag vaknade, det räckte. Dock är det ju viktigt att det finns att tillgå piller om man behöver, jag har mått oförskämt bra tills nu. Idag känns det så mycket bättre, jag vet ju att jag funkar så här också, upp som en sol och ner som en pannkaka :)Men det är en jävla resa alltså... det går inte att försköna. Tack för tipset! Kramar

      Radera
  2. Beundrar din humor och sätt att skriva mitt i allt det jobbiga. Hejar på dig och hoppas att du snart mår bättre.Dina målningar är jätte härliga!!!

    Kärlek och styrka till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är ju liksom tragikomiskt... det är så sjukt att man måste skratta åt eländet! Tack! Kärlek tillbaka!

      Radera
  3. Jag både skrattar och nästan gråter. Du är helt fenomenal på att beskriva/skriva! Jag hoppas med allt jag har att du snart får känna dig lite bättre och väl till mods. Vad beträffar smak och cytostatika säger jag bara öl och kanelbullar. Det var de enda smaker som stämde.Blä!
    Fortsätt skriv, radera inget. Kram!/Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh no... jag vågar inte ens pröva för då kommer jag bara att dricka öl och snaska kanelbullar resten av tiden... Jag vet i alla fall att Coca Cola funkar inte, inte vatten, inte söta saker, men surt går bra :) Jag ska inte radera, det är ju ingen utekväll i höga klackar jag skriver om, det är OK att vara lite svag intalar jag mig själv ;) Kram till dig!

      Radera
  4. Du...snälla radera inte ditt inlägg. Önskar givetvis att du slapp må såhär, men det var samtidigt något av det mest tröstande jag läst på länge. Ingen kan vara det där solida berget av styrka och optimism. Själv kände jag mycket mer igen mig i din beskrivning av ettåringen och jackan. Sammanfattar min dag perfekt. Pendlar mellan att grina, skratta åt mig själv, att hata hela skiten-allt och alla..och kanske mest mig själv. Tack för att du delar med dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det får vara kvar. Det är ju som det är. Jag reagerade på samma sätt förra gången... jag var stark stark stark och sen orkade inte psyket. Men vi kommer igen Linda! Så är det bara. Man får slicka sina sår en stund bara.

      Hejja OSS! Kram

      Radera
  5. Lycka till hos onken idag!
    Jag håller såklart tummarna för att behandlingen har haft god effekt även om det betyder en omgång till! Då har du i alla fall inte lidit i onödan!
    Tänker på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lycka till hos onkologen idag och hoppas de kan svara på i alla fall några av alla din frågetecken! Du skriver fantastiskt bra =)
    Kramar!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg