Uuu...

Den förra "life" tavlan jag gjorde gick fort och nu har jag gjort en till, den är också såld, så det kanske blir fler.



Några dagar sen behandling. Mår illa. Har gått en låååång promenad, ätit ... men mår väldigt illa nu. Mår illa när jag äter, mår illa när jag inte äter, är hungrig hela tiden, helst på skit, kolhydrater. Kämpar hårt för att inte falla för alla frestelser trots att det är det enda jag vill göra. .. Fortfarande inget fel på flåset, en mil idag och jag är pigg förutom att jag då mår väldigt illa i perioder.

Allt smakar konstigt... gräddigt... eller... lite metalliskt... inte gott. Magen är skit...

Ja. Allt man kan tänka sig av en cellgiftsbehandling.. livet leker. Men psyket har vaknat till och repar sig efter behandling, allt är inte svart, utan ganska ljust :)

Jag förundras över vad som händer inom cancervården och vad som raserats sen sist. .. jag känner att jag inte riktigt får ..någon info. Fick mitt sjukintyg, där står det att jag har två malignta tumörer, en i lymfkörtel och en i bröstkörtel?... Jaha. Den infon hade dom väl kunnat kläcka ur sig? Inte för att det kanske gör någon större skillnad, jag kommer väl leva eller dör lika mkt för det, men informationen kunde ändå talats om för mig. Dom missar saker och jag får diverse kallelser med posten, eller på plats på KS, samma dagar men olika tider.
Det är mitt liv dessa människor jobbar med. Lite ordning och reda hade inte skadat om ni frågar mig.

Kommentarer

  1. Håller med dig! Hur kan du inte fått veta att det är två tumörer? Hmm...
    En fundering, tar de inte bort alla bröstkörtlar vid en mastektomi?
    Önskar dig en så trevlig lördagkväll som möjligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj. Jo, dom tar bort allt dom kan. Jag hade mycket bröstkörtlar i armhålan (tydligen jättevanligt) och det sista jag minns av min bröstkirurg och sista gången jag såg henne var "du hade väldigt mycket bröstkörtlar i armhålan och jag har karvat ut så mycket jag kunde". .. det där har faktiskt psykat mig lite och bett att få bli undersökt noga i armhålan, men allt har liksom runnit ut i sanden sista åren och jag har inte ens fått komma på undersökningar... Så... I guess she couldnt get it all out... Jag får nog en bra kväll, måla lite om illamåendet släpper bara. Kram på dig!

      Radera
  2. Så frustrerande med sjukvård som brister. Jag upplever att jag har fått vara på om allt. Påläst, påminna om återbesök etc. Bedrövligt att det ska behöva vara så!!! Nu senast har jag begärt att kolla armhålorna med ultraljud eftersom jsg inte går på mammografi pga dubbel mastektomi. Ja jag kunde få ultraljud en gång iallafall men deg är inget de normalt gör istället för mammografi. Men det vill jag göra regelbundet.
    Hoppas illamåendet släpper snart för dig! Kram Annica A

    SvaraRadera
  3. Jag får alltid göra ultraljud eftersom mina tumörer inte syntes på mammografin och även för att jag hade spridning till två lymfkörtlar i armhålan. Be att alltid få göra det och orka stå på dig. Är inte ok att de strular så mycket som de gör, du har ju nog att göra med att gå igenom din behandling och vara förälder till din fina dotter. Kram /C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg