Dag 5, cykel 2

Dag fem efter "stora behandlingen" verkar vara min skitdag.. jag vaknar och vill kräkas. Mår så illa i magen. Men det är ändå så jävla mycket bättre än att vara risig i psyket som första dagarna om man ska välja den klassiska pesten eller koleran. 

Kaffet smakar som jag kan tänka mig att rävpiss smakar, jag har en tjock hinna i munnen som avger en besk smak varje gång jag sväljer. Jag blir äcklad av allt, smulorna på bordet från gårdagens middag, papper och kallelser från KS, allt som finns runt mig som jag ser därifrån jag sitter får mig att vilja kräkas. Bara det att jag självmant tar en ondestaron och väljer att köra magen i botten ett par dagar framöver bevisar för mig själv hur jag verkligen mår idag. Urk. 
Men jag vill inte äta... alltid nått... 

Stackars jävla kropp, hur ska du palla med detta igen. Jag tänker lite på hur otroligt tufft min kropp redan haft det, och även om jag känner mig återställd och stark nu 5 år senare så vet jag ju att skelett och andra delar aldrig riktigt kan hämta sig från tuffa cellgiftsbehandlingar. När jag fick veta att jag hade HER 2 + denna gång så undrade jag om jag ändå skulle fortsätta med samma cellgifter jag fått denna gång eller om dom behövde ändra dessa, men han sa något i form med " vi fortsätter med dessa för du fick så mkt av FEC + tax att vi för säkerhetsskull ändrar nu"....
För säkerhets skull.... 

Man går dit som om det är ett tandläkarbeskök.. men det är inga tandläkarbedövningar dessa onkologer skriver ut.

Nu har jag grav ångest för tisdag, jag vet att det är det lätta cellgiftet, men jag vill inte.. vill inte vill inte vill inte.... Jag hinner ju för fan inte må bra mellan besöken på det där jävla P53. 

Har väldigt ont i hårbotten idag också.. kände att det kom i går kväll, det bränner liksom. Har tappat mkt hår dessa dagar, men fortfarande bara så att det blir lite tunnare, och jag har väldigt mycket hår så jag hoppas på att det hänger kvar ett lite tag till. Jag tror inte att alla förstår hur otroligt skönt det är att ha håret kvar, man kan ju se helt "normal" ut, jag har både bryn och fransar kvar, kan sminka mig och fixa håret. Love it.


Kommentarer

  1. Åh, jag känner med dig!! Fy fan för alltihop rent ut sagt!
    Hoppas imorgon blir en bättre dag så att du hinner samla lite kraft innan tisdag. Massa kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg