IGEN??

Det händer igen... det verkar vara svart som gäller... bör jag vara orolig. För fem år sen har jag för mig att röda bilar dominerade.
Dagens bil
Svart....


Idag har jag bara tagit EN ondestaron (mot illamående). Och inte förens efter lunch.. och den hjälpte inte ett skit..
Idag har även fått tala med en vettig sköterska som verkligen förstod vad jag sa, som skulle ta tag i mitt må-ok-schema och tala med onkologen jag träffar på tisdag. Som så klart är en annan... man har inte längre samma sköterska (det ska nog vara så men är inte så) man ska nog ha samma onkolog också... det har man inte (ska nog vara så men är inte så) Inte mig emot. Nu har jag fått tag i en kvinna till som fått samma behandling som mig. Är det så att man kan få olika stora/starka doser så shall I rest my case men om inte så har jag hittills inte hört någon (iof inte träffat på så många) som har förlorat sitt hår. Är det bara jag? Jag var bra nära på att tänka att det är väl lika bra att bara raka av skiten.
Den här killen, vi kallar honom Ivar, han har inte lämnat min sida sen
jag fick veta att jag hade fått tillbaka cancern. Han känner på sig. 

Att ha hår gör det här sju resor enklare. Missförstå mig rätt, men jag kan gå till Coop och lura vem som helst, och det är en bra känsla. Väldigt bra. Skulle det mot förmodan rasa nu så är det tre månader kvar med gifterna bara, sen börjar det växa direkt... Då är det bara tre månader .. bättre än fyra eller fem utan :) Marginalerna på bra och dåligt blir snävare i min värld kanske.

Anyways about illamåendet, jag ska förhoppningsvis få pröva ett nytt preparat som är starkt som bara den mot illamående och långtidsverkande, det ska hålla över behandlingen dag nr 8 också. Det verkar som om min kropp reagerar mot cellgiftet gemzar som inte ska ge illamående så det är lite klurigt. Om det ska funka måste man sätta in rätt grejor i samband med första behandlingen i cykeln, det går inte att åtgärda efteråt, då är man snällt med illamående... for ever and ever and ever...

Så då till nästa problem av tre lite större. Jag trodde jag fått något härligt hormonkör och fått några fetingfinnar i fejset. Men det spred sig över hela överkroppen och är kvar. Det är en allergisk reaktion tydligen, men det går inte att ta reda på vad det är som ger mig det... men jag ser helt enkelt ut som en pubertal femtonåring. .. på hela kroppen. Läckert. Kliar dock inte, det är ett plus.

Tredje och sista problemet, kan inte stänga några byxor, är i 5 månaden. Utan bäbis dock. Magen är jätteöm och svullen. Hela tiden. Supermysigt.

När någon frågar hur man mår? Det känns ok att säga "så där".

Men idag på min illamåendeskala skulle jag sätta en sexa, och det är bättre än en sjua så nu slutar jag gnälla. Gnäll tar en kanske snabbare till helvetet och det vill vi inte skynda på, inte i dag. Det är strålande solsken och jag kan nästa glömma bort eländet.

Ni normala människor, gå hem och njut av fredagen, gör som jag hade gjort, sätt dig i lä i solen med ett stort glas rött och NJUT

Kärlek!

Kommentarer

  1. Fy fan för illamående, finnar och uppsvullen mage! Jag håller tummarna så hårt för att du får några nya bra mediciner, och för att håret ska få sitta kvar!!!
    Snart är det du som är den där vanliga människan igen, som kommer hem på fredagen och dricker rödvin i solen! Snart!
    Jag kommer att titta in här hos dig med jämna mellanrum, även om jag nu avslutar detta eländiga kapitel i mitt liv. Kom ihåg att vi är många som hejjar på dig!!
    Massa kram ❤️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg