Gemzar no 2 cykel no 2

Äh fy fan. Vad är det för skit. Nu har jag förklarat igen för sköterskan hur jag mår, tvingar till mig betapred och lite annat innan behandling, försöker förklara att jag inte pallar det här illamåendet. Jag har under de sista träffarna och diskussionerna hört dom säga " det finns ju annat att ta till"... MEN VA FAN GÖR NI INTE DET DÅ... Ska jag testa hur illa jag kan må till sista omgången så kan vi utvärdera då om jag har kvalificerat mig för "andra saker att ta till"...

I mina ögon ser jag inget annat än att det här måste handla om pengar... kanske dom där enorma summorna som går via Panama och inte kommer Sverige tillhanda från dom snuskigt rika i landet som använder sig av vår folkliga storbank för att få allt gratis medan vi lite fattigare får betala .... GGGRRRRR....  Seriöst. Alla får fan betala skatt, ska jag göra det, ska du göra det.
Jag börjat få tillbaka det jag betalat i mina dar, dock hade jag hellre gett dom till någon annan...

Hur som helst, bytte spår där... jag vill inte må dåligt. Jag är för fan sängliggande.  Båda gångerna jag fått cancer så skryter man gärna " IDAG FINNS DET SÅ MYCKET HJÄLP MOT BIVERKNINGAR, INGEN BEHÖVER MÅ ILLA LÄNGRE"... så, då tar vi och step up to the skryt please.

Jag mådde bättre idag, var till jobbet en sväng innan behandling och lämnade lite sjukskrivning och grejor, fick behandling, trodde jag skulle spy på riktigt på vägen där ifrån... och nu till det sjuka med det här...
Kan du äta? frågar alla...

KAN JAG ÄTA? Jag mår dåligt, vill spy och samtidigt vill jag klämma korvar och pommes och dricka fyra liter coca cola... SÅ jag stannade på "centrum" i min lilla förort, tog en korv med pommes, åt upp skiten (tro mig när jag säger att det gör ont i mig att sätta i mig det här... ) på fem minuter, gick raka vägen hem, somnade på fem minuter och sov i tre timmar.

Det jag upplever nu är tortyr.

Det hjälpte inte att be till Gud, jag har svikit honom för mkt, någon som har någon bra ide vem jag ska be till idag....

Och jag är lite stressad över att jag inte hittar fler som får samma cellgifter som mig... jag hoppas att det är för att det ges mest till återfallspatienter och att det inte finns så många sådana? ... Jag hoppas dom flesta slipper återfall (dom där 80% som ff är friska efter fem år..eller tio eller vad dom räknar på) men lite konstigt är det med alla facebookgrupper och alla tusentals per år som får cancer. Jag har behov att att fråga någon som får samma behandling som mig. .. Träd fram kvinnor! :)

Nähäpp... kanske sova igen då så man slipper den här otrevliga känslan av att leva.

Over and out.






Kommentarer

  1. Ville bara säga att jag hejar på dig! Du skriver så skönt, man blir glad, fastän arg och trött på skitcancern. Heja dig, på den bara!

    /Karin

    SvaraRadera
  2. Sitter håret? Och mår du bättre nu när det gått ett par dagar?
    Jag börjar bli nervös nu. Ska till kirurgen och få op resultat på onsdag. Jag känner mig så frisk och går gärna omkring i la-la-land ett tag till utan behandling (om den nu behövs - jag kanske har 'tur' och fick en snäll cancer i andra bröstet). Vill inte börja med skiten igen även om jag såklart gör det om det är vad som krävs for att få leva så länge som möjligt.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Halloj. Förstår att du är nervös... inte för att svärta ner la la land (som jag saknar det :D) men vi får nog bara acceptera att det sällan blir snäll cancer. You will be ok ♡


    Nä. Jag mår inte bättre. Illa illa.. men håret växer tom!!

    SvaraRadera
  4. Halloj. Förstår att du är nervös... inte för att svärta ner la la land (som jag saknar det :D) men vi får nog bara acceptera att det sällan blir snäll cancer. You will be ok ♡


    Nä. Jag mår inte bättre. Illa illa.. men håret växer tom!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg