Do I see the light?

...eller är det ännu en illusion. Kanske som illusionen av att vara frisk som jag gått runt med i flera år...Hur ska jag någonsin igen kunna tro på att jag är frisk igen. Blir jag frisk igen.. jag känner att jag inte vet någonting, ingen berättar någonting för mig och jag känner mig mest bara satt i hörnet med ett schema som ska få mig att må mindre illa som fungera fruktansvärt värdelöst.

Jag är just nu helt klart i bitterträsket, jag har varit så fruktansvärt dålig i några dagar nu att det bryter ner psyket, och mitt är ändå skapligt starkt. Jag känner igen detta från tidigare gången att det fanns tillfällen då jag ville ge upp bara.
Jag passar jävligt dåligt i den här kostymen och vägrar vara beroende av någon, men det är inte helt lätt när allt ligger i händerna på andra människor... människor på High Chaparral (nytt nick till radiumhemmet) jag har barn, och måste tänka på henne men den här helgen är hon utackorderad till min härliga familj så jag kan lugnt ligga här och yra.
Jag vaknade idag och kunde tänka klart, jag såg tydligt (min syn har varit suddig)  jag mår lite illa men jag orkar inte med mediciner, jag tar omeprazol men ska se om jag kan klara mig utan något annat, det börjar liksom om på tisdag igen och jag vill att kroppen ska vakna till liv. Jag tror att det är nått med mitt blod just nu, när jag fick sista behandlingen tog de ett extra blodprov för de förra visade på något med trombocyterna och jag gissar att det är dom som spökar. .. Kanske kan vara dax för lite hjälp på traven där, jag kan ju inte sova dygnet runt... eller så gör jag det bara, går i ide.

Håret sitter kvar. Tappar mera efter behandling men det blir ff bara lite tunnare, jag har väldigt tjockt hår så det är inte märkbart ännu i alla fall. På nedan bild kan man se att det vuxit till och med mellan första och tredje behandlingen.
Igår frågade mamma om jag känt på tumören, jag gjorde det innan tredje, och jag gjorde det nu någon vecka senare och det är såååå tydligt att det är antikropparna som hjälper mig framåt, jag känner knappt knölen längre, den är nu platt. Nu vill jag bara få lite livsglädje och verkligen KÄNNA att det går åt rätt håll.

Till sist så ber jag om ursäkt för alla obesvarade sms och meddelanden, jag har inte pallat bara. Jag kan inte tänka och inte planera för nästa vecka och jag har varit för dålig för att svara på hur jag mår helt enkelt. Jag återkommer så snart jag är gladare :) Tack för all omtanke <3 p="">
Till höger efter första, till vä efter tredje. Klart tydligt att håret växt? 



Kommentarer

  1. Jag vet att du mår skit men jag måste ändå säga att du ser oförskämt snygg ut!
    Kram till dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg