Tar livet slut nu?

Besvikelserna avlöser varandra. Den här genen har inte bara gett mig 2 prövningar som jag inte borde ha haft de senaste 5 åren. Jag fyller 40 i höst och kommer att fira det i klimakteriet.
Efter besöket hos gyn för att prata om genens tråkiga baksidor så kom vi fram till att det bästa vore att ta bort äggstockar med tillbehör vid samma tillfälle som man utrymmer axillen nu i Juli. ..
Jag läser om klimakteriet och just nu känner jag att om klimakteriet i genomsnitt pågår 7.5 år och jag skulle drabbas av depression, ingen sexlust, torra slemhinnor, ingen fettförbränning, snabbare åldring av hud, hår och annat som kollagen hjälper till med, stela och onda leder, okontrollerade svettningar, vallningar mm mm så är ju livet mer eller mindre slut.... Man ska ju inte bli av med sexlusten när man är 40 år... ? Jag kommer leva ensammen resten av livet med och vandra runt med frodiga röda kinder och LP skivor under armarna och skrika fula ord till folk. Tinder blir ett minne blott och jag får leta upp någon dejtingsite för hundraåringar, försöka lära mig se charmen med halvdöda män så kanske jag har en chans att hitta en livspartner innan jag dör.
Mest troligt dör jag väl ändå snart av den här skiten.

Livet är över gott folk. Det blev inte bättre än så här.

Suger babianröv.

(för er humorlösa stackare så är denna text något överdriven men med en viss ärlig känsla)

Kommentarer

  1. Jag är ju inte humorlös så jag kan inte låta bli att fnittra till åt dina texter, även om det inte är ett dugg roligt allt du måste gå igenom. Jag läste ju din blogg då jag gick igenom BC beh. o då var du precis färdig.
    Jag knaprar ju tamoxifen nu o har gjort det snart i 4,5år. 5,5år kvar. Går ju inte att jämföra klimakteriebesvär då jag bara op bort brösten men jag vill iallafall trycka på motion för att kropp o knopp ska må så gott det går. För mig har löpning i fjällen (bor i fjällen) varit stärkande ur många perspektiv. Och jag kan nog tacka naturen o löpningen för att jag klarat mig från depression o att jag lyckats stärka kroppen lite iallafall.
    Jag tänker att du har din målning. Förmätet av mig att ge tips o jag vet ju inte vad du mår bra av, men hitta din väg o kanske är det bra att också hitta nya vägar. Gillar du löpning så rekommenderar jag det starkt när du sedan kan börja med det, ute i alla väder.
    Stor kram Annica A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst gillar jag löpning Annica. Jag älskar det tom och vet att det hjälper mot det mesta för mig. Nu är det tyvärr längesen jag hade det som regelbunden rutin. Jag ska ta upp det igen! Jag har inget fjäll att springa i men ok skogar i förorten får väl duga. Jag slutade i förtid med tanoxifen för att jag mådde så risigt av dom... det är nog det som gjort mig extra rädd för det som kommer...

      KRAM

      Radera
    2. Ja men visst gillar jag löpning Annica. Jag älskar det tom och vet att det hjälper mot det mesta för mig. Nu är det tyvärr längesen jag hade det som regelbunden rutin. Jag ska ta upp det igen! Jag har inget fjäll att springa i men ok skogar i förorten får väl duga. Jag slutade i förtid med tanoxifen för att jag mådde så risigt av dom... det är nog det som gjort mig extra rädd för det som kommer...

      KRAM

      Radera
  2. Äsch! Jag har passerat klimakteriet för 15 år sedan som 45 åring. Har tidigt klimakterie på min mammas sida, Å inte tusan blir man så torr och tråkig som du befarar ������ Klart det blir jobbigt men du kanske tar all svettning på några veckor. Jag var dyngsur flera år. .....hm......jo.....nä....karlar tröttnar man INTE på ������

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA... BRA där, så jag behöver inte leta på hittaenpensionär.se? ;)

      Kram!

      Radera
  3. Fy fan vad skit man ska igenom... Stay strong! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... men man måste ju försöka komma ihåg alternativet. Det hemska är ju när man börjar tänka på att .. man kanske gör allt i onödan. Så jag jobbar stenhårt på min inställning, men det är motigt i bland. Ser framemot en vinter utan cancer och massa träning.

      Kram!!

      Radera
  4. Tokiga, roliga Ida! Jag gråter över skiten som drabbat dig igen Ida- det är för jävligt !! Men vet du- klimakteriet är överskattat som plåga. Svettningarna kommer du klara av i joggingspåret-även humöret. Det där med sexet tror jag bara kvinnor använder som ursäkt- det där med huvudvärk är ju förlegat:). Du kommer ju vara ung i klimakteriet- det går inte att jämföra med gamla tanters symtom. Alla klimakteriesymtom kan man jobba sig ur -till skillnad från cellgiftshelvetet. Kramar i massor Ida -du grejar det här/ Kattis skärgårdsklimakteriekossan;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg