I morgon lämnar förhoppningsvis cancern min kropp

I morgon. Egentligen dagen D va?? Operation och äntligen ska skiten ut ur kroppen. Förra gången tog man först bort eländet och sen behandlade. Då tänkte jag "vem fan pallar gå runt med tumörerna i kroppen?"Svaret på den är tydligen : Jag.
Har gjort mitt bästa för att slappna av några dagar.

Ska bli otroligt skönt att veta att åtminstone det som kan ses med blotta ögat lämnar och kan inte skada mera. Om de redan lyckats skada kan jag inte veta, och ingen annan heller.. det kan bara tiden utvisa. Att tiden läker alla sår är ju bullshit om ni frågar mig. Det kan vara precis tvärtom.

Jag har "semester" den avslutas nu med en ålandskryssning över dagen med systrar och alla våra barn. Sen ska det hem och skrubbas inför morgondagen.


Omelette. I just love it

Kommentarer

  1. Lycka till på operationen! Skönt att bli av med den, kram!

    SvaraRadera
  2. Yay äntligen :D Ha nu en underbar resa, vilken perfekt uppladdning inför operationen. Vet att man blir så trött av att höra att man är så stark. Man har inget att välja på, man gör vad man måste. Men, att välja att göra något roligt - som en dagsresa - istället för att ligga hemma och oroa sig, det är jädrigt bra jobbat vännen <3 Heja dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Nej oroa mig är inte riktigt min grej. På OP idag frågade dom om jag kunde sova i natt. Jag förstod inte riktigt frågan först..:) Nu är skiten borta, det är makalöst skönt! KRAM

      Radera
  3. Jag tänker på dig <3

    SvaraRadera
  4. Äntligen! Hoppas allt gått bra o att du mår bra efter op!
    Varför gör man så nu, alltså cyt först o sedan op?
    Stor kram!
    Annica A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrade såklart detsamma... jag vill INTE gå runt med tumörerna i kroppen. Som resonerar som så att eftersom jag inte hade några synliga cancerceller och låg risk att åka dit igen men ändå fick förebyggande behandling (då hette det att det var pga av min plder och ren försiktighetsåtgärd) och ändå så klarade sig dom här två cacercellerna genom cyton och strålning så ville dom behålöa tumörerna för att se om det nya cellgiftet bet på dessa då FEC och taxotere inte lyckades göra jobbet. Nu babblade dom om att ev ge mig EC efter op men jag har inte hört det från onkologen ännu så jag vet inte. Men det är psykiskt jobbigt att ha tumörerna så att man också känner dom...*spyyyr*
      Är mest nervös över att åka hem med dränaget... så jävla äckligt.Jag är lite kinkig sådär ;) Kram Annica

      Radera
    2. skriver på mobilen ...utan glasögon.

      Radera
    3. skriver på mobilen ...utan glasögon.

      Radera
  5. Ida jag har följt dig sedan början då jag fick min diagnos ungefär samtidigt, men har aldrig kommenterat. Jag hade redan en spridning till lymfkärlen (upptäckte den själv så som du) och vad jag har förstått är cellgifter nr 1 i behandlingsordningen när cancern har metastaserat. Jag fick 8 cellgiftbehandlingar, sedan operation, och sedan strålbehandling(25ggr) och eftersom cancern var av typen HER2 och hormonpositiv fick jag monuklunala antikroppar (Herceptin) samt Tamoxifen som jag fortfarande äter. Känner verkligen med dig och tänker att efter operationen är du FRISK! Önskar dig allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har helt rätt, det sa dom också att vid metastasering brukar de oftast låta tumören var kvar. Får jag vara nyfiken och fråga vilket gift du fick? Fick du beh var tredje vecka eller två gånger i treveckorscykel, eller varje vecka? (sorry... man blir lite störd av det här... jag försöker förstå mig på det här med cellgifter...) Fick du bara Herceptin? Jag fick tillägg av Perjeta också, det ska jag inte fortsätta med men fick det tillsammans med Herceptinet var tredje vecka. Jag kommer också få fortsätta med antihormoner (Zoladex & Tamoxifen som det verkar tills jag tar bort äggstockarna)och herceptinet. Hur mår du nu? Ja, nu är jag fan frisk, det får vara nog nu för oss alla. Im so sick n tierd of cancer.. Massa Kramar!

      Radera
  6. Aha de tänker så... Ja dränaget ja det hade jag glömt att man har...Du får åka hem med det?! Ja det blir nog inga problem, det blir väl bara ett par dagar med drän. Det fixar du! Kram Annica A

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag slapp det, kom nästan inget blod alls... och inte har jag ont. ... Magiskt :) KRAM

      Radera
  7. Svar
    1. Tack Zoo keeper!! Tack för din fina kommentar i ett annat inlägg, jag blev varm och glad av det <3 Massa kramar till dig!

      Radera
  8. Hoppas allt gått bra och att du mår OK//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Över förväntan!! Tack snälla Ullis <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg