Till Cancertjejerna!

Till Cancertjejerna!


Sned pensel och olika ögonbrynsskuggor. Skuggorna och penseln gör att det blir enklare att få brynet jämt och "mjukt". Det kan man också göra med penna, men dra då med korta mjuka tag, liksom "rita dit" hårstrån. Den sneda penseln är även överlägsen till att markera övre och /eller undre locket med en "kajal" linje som är mjuk och bara "markerar" så det blir ett öga trots att man inte riktigt kan rama in det med fransarna.
Här finns varken fransar eller bryn egentligen.

Utan smink

med smink (bryn och markerade ögon

och peruk & smink

Bara cancertjejer med samma perukradar som jag man inte kunde lura ;)

Kommentarer

  1. Så vacker inlägg
    Du är verkligen en inspirerande källa. Jag hoppas att du jobbar med människor, för du är så himla hjärtlig!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. jag är inte så vän som jag ser ut Stoffisen ;) Jag jobbar med papper och siffror, det tycker jag är skönt. Men kan man hjälpa någon på något sätt så gör jag gärna det! KRAM! DU ÄR INSPIRATION!

      Radera
  2. Hej!
    Hittade hit via Stoffisen!
    Tack för att du skriver som du gör :D

    SvaraRadera
  3. Snyggt som tusan! Såg din länk på Cancertjejer och blev nyfiken. Nu gäller det att träna. Jag har gjort två behandlingar med taxol nu och räknar med att håret ryker vilken dag som helst. Peruken har ännu inte kommit, men där jag bor är det fortfarande mössväder så det funkar ju ...

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fan har du åkt dit igen?! Åh va tråkigt...tråkigt!! Jävla cancerhelvete. Taxol känner jag inte till, men jag antar att det är ett annat cellgift? Mössa är grymt i kalaskallarsklubb, också i "väldigt kort utväxande hår", det har jag använt mig mkt av ;) Hoppas du snart får ditt eget tillbaka. Jag tänker på dig! Kram

      Radera
  4. Vill rekommendera denna sida http://eyelineher.blogspot.se/ här finns bl a filmer hur man ritar ögonbryn - hjälpte mig jättemycket när mina försvann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen! Jag kollade på massa filmer om hur man knöt sjalar när jag tappade håret, det var toppen också. Inte för att jag använde särskilt mkt sjalar, men man vet ju inte, och vill vara förberedd, både med "håret" och brynen! Kram

      Radera
  5. Du är fantastisk som delar med dig så - heja dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och heja dig!! Har du fullt upp med att vara frisk numera?? :D Fan va nice! Kram!

      Radera
  6. Hade jag inte vetat att min en vän hade BC och använde peruk hade jag aldrig sett att det inte var äkta hår. Tänk vad fina peruker det finns nu :-)
    Och Du är jättefin vare sig med eller utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag hade sett det, att hon hade peruk ;) Man får gott öga för det där. Det är en finish på peruker som är speciell. Men det krävs ett vant öga med special kunskap ;) Ja, det är faktiskt riktigt fina pjäser de får ihop numera, och det finns så sjukt mkt att välja på, allt!

      Tack! Kram på dig

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg