Sol ute, sol inne...

Målad av min syster Maja (som också ritat "harir today gone tomorrow som jag har som bakrund i bloggen)



Påsk påsk påsk, men allt vad det innebär. Godis och mat, och ingen motion :/ Men jag hinner ännu, eller? Är på landet hos mamma, idag är det faktiskt fint väder, och det känns riktigt skönt

Ögonen dårå : Var och kollade mina ögon hos en ögonklinik med remiss från radiumhemmet eftersom jag haft trassel med det ena ögat sen jag fick cellgifter. Jag har trasig hornhinna och detta är sannolikt en följd av cellgifterna. Sen hjälper inte tamoxifenet till att smörja ögat direkt, så man får hjälpa till lite. Har fått en salva och droppar och hoppas nu att det ska lösa sig.

Nu väntar jag på remiss nr 2: Nytt bröst.

Något märkligt hände igår. Den här gruppen jag berättat om på fb där cancerdrabbade stöttar varandra fick en ny medlem, men inte vilken som helst. Jag växte upp i en förort till Stockholm fram tills jag började fyran då vi flyttade till landet utanför Norrtälje. Den här förorten har jag besökt någon enstaka gång, men det betyder att de jag gick i skolan med 1-3 klass har jag inte träffat sen dess. Jag har väldigt starka minnen dock av mina klasskamrater och minns det som en rolig tid i mitt liv :) Jag har haft kontakt med några av mina klasskompisar, men det är först på senare år, och det har jag facebook att tacka för, jag har mycket att tacka facebook för faktiskt... hur trött man än kan bli på det ibland.
Denna nya medlem visar sig vara en skolkamrat som jag inte sett till på minst 26 år. Jag kände igen henne på den lilla lilla bilden och namnet var givetvis det som fick mig att haja till.
Trots att det är sjukt tråkigt att vi båda i samma ålder drabbats av det här och det är cancern som gjort att vi hittat varandra så blev jag glad att se henne!! Va livet är konstigt ibland, och var liten världen är?
Av de få tjejer i vår ålder som får bc varje år så är hon en av dom, märkligt.

Anyways, väldigt ledsen att du klasskompis råkat ut för detta, men väldigt väldigt glad att se dig :D



Vilken boka ska jag börja med?







Kommentarer

  1. Börja inte med Johan Theorins bok. Den var inte riktigt så bra som hans tidigare...
    Kan du lägga till mig i peppargruppen? Jag skulle nog behöva lite pepp just nu.

    Kolla mitt upplägg inför påsken på min blogg, för påskamatsffossa lär det bli! Det har redan påbörjats ;-)

    Påskkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag började med Lapidus eller vad han heter. Då får vi se hur den är :)

      Klart jag kan! Med glädje :)

      Nu ska jag kolla in din påsk! Kraaaam

      Radera
  2. Jag började på Theorins igår, av tre nya.

    Bra du får hjälp med ögat!

    Glad påsk!!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar målning!
    Den gillar Stoffisen starkt

    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst e den grym??? Älskar den.

      kraaam

      Radera
  4. MEN GUD VAD LÅNG HOLLY ÄR!!! hälsa och krama henne från mig! Kram!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Jag skulle också gärna vilja gå med i FB-gruppen du nämnde, finns det möjlighet?

    Kram från Maria S
    BC nov 2010, färdigbeh juli 2011

    SvaraRadera
  6. Livet Deluxe ligger i min "att läsa" hög, hinner du före får du meddela om den var bra! (;

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg