Uppsatser om cancer

Dessa är snart mina... förhoppningsvis på väg till mig. Can't wait! Blir ni sugna så gå in på www.ungcancer.se och kika i deras webshop, finns massa fina grejor!


Killen på bilden har jag inte beställt, kommer han med på köpet klagar jag inte... men frågan är om han kommer ner i brevlådan..... 




Jag har blivit tillfrågad och eller informerad om att material ur min blogg använts i olika typer av uppsatser och skolarbeten, allt från högstadieelever till högskola, och de har givetvis samma grundämne "cancer" men för övrigt är det vitt skilda utgångar och slutsatser.
Det dom alla har gemensamt är att de alla har gjort ett fantastiskt arbete... det är lite läskigt att läsa om hur man ser på det utifrån,  och hur tydligt de läst hur de kommit fram till hur vi beter oss, hur det psykosociala beteendet är hos någon som beskriver sin sjukdom (eller hur jag nu ska förklara vad jag menar....) Det verkar dessutom som om vi (de sex bloggarna som analyserats i den sista uppsatsen jag fått som alla är hämtade ur bloggar skrivna av cancersjuka kvinnor under 40 år) i stort upplever och beter oss på samma sätt. Det är väl "no bullshit" att det finns ganska tydliga skeden i ett sjukdomsförlopp och ett tillfrisknande. Jag ska vara helt ärlig, vill gärna säga att det är cytohjärnans fel, men jag förstår inte allt i uppsatsen, det är lite svåra ord för en sådan som mig, men jag blir imponerad av alla som kan analysera och ha 48 sidors djupdykning i 6 "hjärnor" och faktiskt komma fram till något. Imponerad! Herregud vilket jäkla jobb! Jag är glad att jag inte ska skriva en uppsats, jag är klar med skolan tror jag ;)
Den uppsatts jag hänvisar till idag är :Kandidatuppsats inom Sociologi med socialpsykologisk inriktning, SOA300, 15hp. (vad nu det betyder...)

Tyvärr kan jag inte dela med mig av den här, någon som är intresserad av att läsa så är det bara att maila mig. 

Hur som helst, snyggt jobbat tjejer!!




Kommentarer

  1. Låter onekligen intressant, cytohjärna även här för jag hittar inte hur jag ska maila dig.....
    På tal om Fuck Cancer har jag köpt ett helt gäng med pins och gett till nära och kära som stöttar mig, till mig själv köpte jag en lila hood-tröja.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det låter intressant att ta del av. Hittar ej heller din mailadress :)
    Annica A

    SvaraRadera
  3. Hallå tjejer! Saadiq@live.se, där når ni mig !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg