HåR och SåNt....

Strike a pose... 

 Jorå, nog växer det allt. Väldigt ojämt, och "flikarna" vill inte
växa alls.. har nog aldrig haft särskilt mkt och tjockt hår där, särskilt inte efter jag fick barn, men nu slår det nog alla rekord. Dessutom har det en annan färg just där... men jag är absolut inte grå hårig! Aldrig! (jo... jag tror jag blivit gråhårig?!)
Ni som inte läst den tidigare bloggen jag hade, under min sjukdomsperiod, kan jag berätta att där finns bilder på innan jag tappade mitt hår. Det inlägget heter också Hår och Sånt.
En av anledningarna till att jag startade en ny var att jag skulle lägga upp bilder på "the hair improvment". Sen blev det lite annat också :)

Nu har jag jobbat heltid i ett par veckor. Det går faktiskt bra... tycker huvudet hänger med rätt bra. Gillart!

Min dotter kom hem idag, och hade lärt sig ett och annat, särskilt på musiken. "Mamma, vet du att Whitney Houston är DÖD??" -ja, det vet jag. "Men vet du hur hon dog då?? , hon dog av knarj! ".
Hehe... knarj, det kan aldrig vara bra....så kära vänner, låt bli knarjet i kväll. Nock yourself out with dom galna familjerna på TV4 med ca 100 barn var i stället ... det är så så galet, i min värld är det bisarrt. Kan vara att jag är för ego, jag vet inte, men jag förstår inte...






Maj 2011

Augusti 2011. Sex månader sen! 
jag jag jag jaaaaag ;) Trevlig kväll på Er! 

Kommentarer

  1. Men ååååå! Vilket hååååååår! Så snyggt! Själv är jag inne i någon period då det känns som att håret inte växer alls :( men i mars börjar jag jobba, och då SKA jag ha en ok frilla! Innan dess ska det blekas också. Råttgrått/mörkblont är ju sådär kul.... Kram!! Ann

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅh vad fint! Kul att se förändringen! Jag är nog som du var för 6 månader sedan, kanske mitt är lite glesare dock o råttfärgat med massor av ljusa hårstrån i, vet ej om de är grå eller ljusa...hmmm Läääängtar tills det blir lite mer hår, men det växer :)
    haha ja familjerna med många barn...ja jag vet inte om man ska säga fantastiskt eller inte. jag är så nöjd o glad för mina 2 :)
    kram Annica A

    SvaraRadera
  3. Snygga Kvinna!!! Du är ju assnygg i ditt korta hår ju.

    Barn är härliga när de lär sig saker och de tolkar det på sitt eget lilla vis.

    Njut av hästdoften och hoppas du får ihop det så du också kan börja igen. Jag saknar det som sjutton.

    Kramar Mia
    Svaneholmskan

    SvaraRadera
  4. Tycker ju att du passar riktigt bra i det korta hår du har nu! Även det som var riktigt kort tyckte jag var fint på dig.

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg i håret! Jag har två behandlingar kvar av Taxotere men är fjunig i hela huvudet.. Hoppas det växer fort sen, är van att ha långt tjockt hår men tycker det ska bli "lite" kul trots allt att prova på att ha kort hår :) Gäller att se det positiva ;)

    SvaraRadera
  6. SNYGGING!!!

    Underbart hår ju!

    SvaraRadera
  7. Kör på nu, Idas insamling!
    L

    SvaraRadera
  8. Åh va fint. Jag hade tidigare mycket och tjockt hår. Är nu rädd att jag aldrig ska få tillbaka det utan måste ha kvar det här tunna bebis-fjunet. Är där du var för 6 månader sen och det är väldigt uppmuntrande att se att håret växer tillbaka.

    SvaraRadera
  9. Du är jättefin och jag har kollat att det är ok med vetegräs.Nu måste jag bara få lätta på trycket.

    I måndags var jag på en föreläsning, när denna var över så fick vi ställa frågor. Jag hade funderingar kring Tamoxifen och övervikt. Men han började genast raljera och framställde oss som ett gäng fläskfior som inte kunde begränsa oss. Häpp! "Nja, riktigt så är det inte", försökte jag och kände inte för att munhuggas. Men då svarade han att: "Då har vi löst problemet med svälten i tredje världen - det är ju bara att vi skickar Tamoxifen till u-länderna."

    Vilken jävla idiot. Samtidigt blir jag så förbannad på att vi inte tas på allvar. Först bir vi diagnostiserade med cancer, sedan följer (ofta) behandlingar med kirurgi, onkologi och radiologi. När det är över så får vi Tamoxifen för att vi ska överleva. Men då får vi övervikt och sjuka på grund av det.

    Undrar om män med cancer hade fått samma bemötande. Grrr... jag ska nog fan se till att väcka upp dem här på lasarettet. Det är nog dags med forskning inom det här området.

    Kram Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är helt ofattbart, får jag använda din text i min blogg? Hälsningar Lisbet

      Radera
    2. Ja visst är det galet Lisbet?... En del människor bör verkligen inte jobba med människor...

      Radera
  10. Du är snygg i det korta håret,jag har aldrig haft tjockt hår men nu när mitt växt ut så är det så tjockt så jag får tunna ut det hos frisören=) Mitt hår blev grått när de växte ut.

    Bara skakar på huvudet åt han som svarade på frågorna på föreläsningen..vi har ju inte valt att äta medicin...verkligen dax för mer forskning.

    SvaraRadera
  11. Alltså, vet du hur jäkla avis jag är på ditt hår?? Herre gud vilken man du börjar få! :) Mitt är.... trist och tråkigt! Fortfarande väldigt tunt uppepå "gubbflinten", o jag tycker inte det har blivit särskilt mycket tjockare på sista tiden heller. Tålamod... är inte min starka sida, särskilt inte när det gäller håret.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg