Förbannade PIP, vilken jävla katastrof!

Ja... jag har fortfarande inte kollat upp vad det kommer kosta just mig att byta ut den industrisilikon jag har i mina bröst som jag betalat 34 tusen för. Men enligt de grupper på facebook med andra stackars damer som är i samma sits som mig men minus cancer och med två bröst så kommer det KOSTA MASSA PENGAR.
Missförstå mig rätt, jag har nästan betalat dom här brösten med mitt liv, och det får kosta vad det vill att få ut skiten, men det är ju TOTAL JÄVLA KATASTROF!!! Det finns till och med kliniker som tar 23 tusen för att byta ut när de redan vet att det ena implantatet på en tjej spruckit.... är det inte helt åt helvete. Alltså, vi har ju alla betalat en jävla massa pengar för något som vi inte har fått. Vi har ju blivit lurade?! Fy fan vad vi är lurade. Och nu sitter det en hel jävla bunt med brudar som har ont här och där och några som blivit riktig sjuka, som kanske aldrig blir friska igen. DET ÄR HELT GALET. FY FAN ALLTSÅ. Jävla hycklare. Jag har så så svårt att inte bli förbannad på plastikkirurgin i Sverige just nu... det vi alla visste redan, att det mesta handlar om snabba pengar har nu blivit så pinsamt bekräftat. Jag fattar också att klinikerna går omkull ifall de ska bekosta alla 4000 nya implantat, men för i helvete möt oss på hala vägen. Jag skiter i att de handlade in billigt skit utan att veta om det, nu har vi åtminstone ett halvt ansvar var att få ordning på rattarna. Kom igen nu kirurgerna, det kommer kosta, det gör det för oss som har den här skiten i kroppen också, det kan kosta oss livet. Jag har ju ingen aning om min egen situation, den är ju aningens komplicerat eftersom det ska dit lite mera atteraljer som vårta och grejor, men jag blir förbannad för alla dom som inte får någon hjälp med det här. Det är skitläskigt att ha det här i kroppen. Det sitter säkert en del och läser det här och tänker "vill man vara fin.... får man lida pin" .... och visst är det så, men vi har redan lidit ett par gånger, när vi betalade första omgången och den smärta det tar att få större bröst, och som jag tidigare skrivit, mina är fortfarande inte stora bröst, jag ville bara ha en helt vanlig B kupa. Nu får det väl ändå räcka.


Satan va sur jag känner mig på det här eländet.... först cancer, och sen den här jävla pip-gubben som hade en jävla otur när han tänkte ut den här osmarta iden. Nä va fan, tar det aldrig slut. Så där. Rekord i "jävla, fan" och några fler fula ord..Sorry about that folks....  Urk. Snälla gud, make it stop. Nä just det, han snackar inte med mig, för jag svär. Det kanske är det man ska ändra på, blir livet bättre med gud på sin sida?

har varit sjuk ett par dagar...eller, jag har inte blivit frisk sen jag var ordentligt förkyld i Januari, är det här normalt eller är det dom här pillren jag måste tugga i mig.. det står att man får nedsatt immunförsvar. Det verkar ju skitkul. Mitt ena öga har pajjat i gen, det vill inte hämta sig från karusellen med förlust av fransar och annat skräp, det blir infekterat typ varannan vecka. Säkert också tamoxifenets baksida. Blä.

Jaha... vad ska jag skriva om nu då... blev helt färdig av att vara så tjurig.

Jo, Reinfeldt .... halleljulja.... klart vi ska jobba tills vi är 75, NOT.

Äh. Lägger ner för i kväll. Eller så tar jag ett glas vin, blir snäll igen och börjar om. Vi får se.




Kommentarer

  1. Men va fan!! dags att dem tar ansvar för dessa PIP-inlägg. dem ska väck från din kropp och det ska göras av ansvarig kirurg utan att ens behöva tjata om det. vilka idioter!!

    Och Fredrik R kan slänga sig i väggen. jobba till 75 no way!!

    SvaraRadera
  2. Hejar på och håller med i kubik vad gäller inplantat-eländet!
    <3
    Meeeeeeen... vad är problemet med att dom som vill fortfarande kan plugga vidare efter 50-strecket och jobba efter 65?!
    Mamma jobbade en bra bit över 70, av fri vilja och i egen regi... men varför ska bara egna företagare ha den möjligheten?!
    Ibland känns det som om folk vägrar och protesterar av bara farten...
    Kram Å som mer än gärna jobbar...

    SvaraRadera
  3. ja det är verkligen skrutt med de där PIP grejerna...Pengar styr chockerande ofta, ja det är väl inget nytt men ofta blir jag iallafall förfärad över bristen på moral i samhället.
    Jag hoppas du får ordning på eländet så fort som möjligt!
    Angående att jobba tills man är 75...vill man så kan det väl vara ok men jag kan tycka att man ska släppa in ungdomar på arbetsmarknaden. 70+ kan ju passa på att njuta av fritiden o hälsan om den är god. Jag ska njuta av fritiden o livet när jag är 65 om det går :) Men jag har 25 år dit om jag slipper cancerhelvetet.
    kram Annica A

    SvaraRadera
  4. Det är helt okej Ida att skrika och svära ut din frustration!! Det är inte klokt att det inte finns någon slags garanti och reklamationsrätt/försäkring!?

    Kramisar.

    SvaraRadera
  5. Svär du - utav bara helvete, för PIPgrejen är banne mig skit.

    Oxå långvarig förkylning här, å jag som just köpt träningskort :(

    Kram på rej :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Ja visst är det intressant att alla 10 kliniker i Sverige som använt PIP (i alla fall enligt listorna i tidningarna) är vinstridvna privatkliniker och att inga sjukhus valt att köpa in eller använda dem! Man kan verkligen fråga sig varför sjukhusens plastikkirurger inte tyckte att de var något att ha, trots att de säkert har hårda sparkrav, men att privatklinikerna tyckte att de dög. Kan du inte fråga kliniken varför?

    Linda

    SvaraRadera
  7. Hej! Du skriver att ditt öga pajat igen. Är det svullet? Du kan fått problem med körtlarna runt ögat. Prova att lägga varma blöta kompresser på ögat låt dem svalna gör om det igen. tredje gången masserar du med kompressen i små cirklande rörelser. Prova under en veckas tid varje dag. känns det bättre kan du göra det varannan. Lycka till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg