Kolhydrater =>cancer?


Varmt välkommen våren! Och med våren kommer väl träninssuget väl?

Jag vet, det är onödigt att kasta ägg på golvet
men på nått sätt är jag glad att dom hamnade där,
ser inte gulorna lite annorlunda ut?
Det händer att man känner sig lite förvirrad... särskilt när man med ett par dagars mellanrum hunnit läsa "proteiner kan ge dig cancer", "ett glas rödvin per dag ger dig ökad risk för bröstcancer", "kolhydrater, är det boven till bröstcancer?".... osv osv osv... transfetter ger oss cancer, avgaser, mat, depression kan ge cancer... ja allt. ALLT kan ge cancer, allt kan ge cancer, men ingen jävel vet ändå hur man undviker det. Ska man undvika allt som ev kan ge upphov till cancer kan man lika gärna dö.
Jävla skitcancer.


Här är en artikel i "I Form" som skriver att kolhydrater ev kan vara boven för bröstcancer. Hur det kommit fram till det och den forskning de skriver blivit gjord är väldigt tveksam enligt mig. ..

Kommentarer

  1. Kanske ska man äta allt med måtta?!?!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart! Men hur mkt ska man äta för att det ska vara farligt liksom? Det är ju helt befängt....

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. hej fina du!
    Jag har en inbjudan till dig på min blogg :)
    Hoppas att du nappar, det vore roligt kära du..

    kram/ Stoffe

    SvaraRadera
  4. ... inte bara det. Fick lära mig häromdagen att grapefrukt tar bort effekten av Tamoxifen.

    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Jag har så svårt för allt det där "detta-ger-dig-cancer" snacket, särskilt nu efter att jag har det själv. Det är ju olika "pekpinnar" varje år så jag tar allt det där med en nypa salt (fast det får man väl cancer av också snart.....).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Salt är JÄTTE FARLIGT på alla sätt, så passa dig för en nypa salt! ;)

      Kram!

      Radera
  6. Att leva är farligt - man kan dö!
    Menar inte att vara sarkastisk utan konstaterar att de där larmrapporterna skiftar år från år....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt inlägg är sarkastiskt, så varsågod Rackar Tuss....
      Poängen var liksom att just påpeka hur det skiftar och hur farligt är att leva. Spot on so to say....

      Radera
  7. Såg kommentaren om grapefrukt ovan, har också hört det, fast ihop med andra mediciner. Finns fler sådana där nono-kombos man inte ska göra, får väl roa mig nån sysslolös dag (ha!) att sätta ihop en guide av dem. ;)

    Cancer går att få av det mesta som vi äter och gör, till och med av virus. Fast det är väl lättare att fokusera på sådana enkla saker som att kunna låta bli att äta nåt istället för att tänka att vi kanske inte ska bo i storstan pga alla avgaser vi andas in, sluta köra bil eller prata i mobiltelefoner. Det är ju klassat som nödvändigt och som ingen vill avstå från, till skillnad från kolhydrater som bankats in i folks hjärnor som snudd på farligare än cigaretter.

    Frågan är... skulle folk verkligen avstå från nåt "livsviktigt" om det kunde bevisas att det var det som gav dem cancer? Eller annan svår sjukdom för den delen.

    SvaraRadera
  8. But, using the adjustable type, you might immediately alter the
    masses determined by the kind of pounds you happen to be needed to own.


    Here is my website ... cheap adjustable dumbbells

    SvaraRadera
  9. It's also possible to opt for the smaller Bowflex SelectTech 552 dumbbells which will change about 52.

    Visit my web-site ... click through the next web site

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg