Nervskada

I morse kom tårarna... jag bara vandrade runt och väntade på att klockan skulle bli dax att åka till KS, jag kände spontant att dom gärna kunde få ta bort halva kroppen på mig bara jag blev av med smärtan, den blev... tooo much helt enkelt. Träffade kirurgen, hon kände sig rätt säker på en gång med att det har blivit en nervskada på bröstmuskeln. Det är oerhört ovanligt att det sker då man oftast blir av med all känsel, men det var inte helt lätt i min armhåla då de mest hittade en röra med ärr där. Om jag uppfattat det rätt så ska detta vara övergående, jag tror hon sa så, jag var lite chockerad efter tömningen av serom då jag har lite svårt för just feta nålar som sticks in i armhålan och man ska försöka slappna av med armarna ovanför huvudet. Kan vara den obehagligaste känslan ever... fy fan.

Well.. jag har vid några tillfällen gjort mig lustig över morfin då det ofta ger en lustig känsla och skrivit att jag älskar det. I dag känns det som om just det skämtet inte är särskilt roligt längre. Jag har nu fått olika morfinpreparat jag ska ta, långverkande och snabbverkande, dessa tas tillsammans med alvedon och ipren. Jag är inte alls pepp på att gå runt och vara så där lustig i flera veckor. Jag kan inte minnas alls nu att jag fick någon slags tidsram heller.. Jag har hittills idag tagit 3 st av de snabbverkande och jag känner ingen skillnad, jag har lika ont.

Jag vill bara gå och lägga mig. Varför kan bara inte nått funka.. varför ska allt skit uppkomma. Såklart det är ovanligt, allt ovanligt bullshit händer mig. Nu önskar jag mig mest av allt bara att det onda kan ge mig ett break.

Kommentarer

  1. Kära du, nu tycker jag att du har haft din beskärda del, jag önskar att du får vara smärtfri snart! Du är en kämpe. Varm kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu tycker jag också det börjar gå överstyr... jag orkar inte mera. Smärta är fan jobbigt :( Kram och tack för pepp!

      Radera
  2. Men för h-e! Finns det inga gränser för hur mycket du måste stå ut med! Jag hoppas verkligen du får bukt med smärtan med ny medicinering. Som jag sa i lördags, att kombinera Ipren o alvedon är ett skämt vid nervsmärtor Jag vet.... Fortsätter hålla alla tummar. Kram! ��

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är helt slut över att ha så ont. Nu måste det banne mig vända för dig!!! Du har lidit tillräckligt nu!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Men vad fan - hur snett ska det behöva gå??? Nu får oturen vända tycker jag. Låter galet oskönt att gå omkring ständigt avtrubbad eller smärtpåverkad. Hoppas nerverna läker ihop fort så du slipper ha ont. Är det någons 'fel' eller är det bara ren otur?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kirurgen såg faktiskt väldigt bekymrad ut, jag tror inte man kan säga att det är någons fel, hon sa att det var väldigt ärrigt i min armhåla efter tidigare operatio och att det helt enkelt var svårt. Hon har 30 års erfarenhet så det är nog bara så att jag haft otur. Igen. Otroligt beklagligt, det här är om möjligt ännu värre än att må dåligt i flera månader. Jag är helt handikappad... Oh well. Jag ska inte klaga I guess. Hur mår du finaste Nina?

      Radera
  5. Tråkigt med sådan smärtsam komplikation som du fått. Nervsmärta är besvärligt. Nu är ju du så nyopererad att det finns gott hopp om bättring. Håller tummarna för det.//Ullis

    SvaraRadera
  6. Du ska visst klaga. Smärta är det värsta jag vet, jag är en riktig mes - fast jag födde två barn utan smärtlindring av ren dumhet haha
    Jag mår bra. På mitt Norrlandsäventyr. En väldigt känslomässig resa. Jag pendlar mellan total lycka och oändlig sorg. Jävla cancer.
    Men igår på min behandling pratade jag med en kvinna som fick sin bc först för 35 år sedan, 40 år gammal. Sen igen 5 år senare. Och så spridning för typ 8 år sedan. 35 år! Vilket hopp jag fick! Fast ändå sorgligt för henne att vara 'drabbad' så himla många år. Men hellre drabbad än död liksom.
    All kärlek till dig!

    SvaraRadera
  7. Men din stackare!! ❤️😳 Hoppas de får bukt med det, långvarig smärta tar både energi och humöret och du har absolut fått ta för mycket smärta i ditt liv redan!! Kram!

    SvaraRadera
  8. Nu får det vara slut med babianrövar helt enkelt! Nervsmärtor är ju klurigt, morfin brukar inte heller hjälpa fullt ut, utan det behövs annat. Om det inte börjar kännas bättre typ omgående, måste du får hjälp med behandling av just nervrelaterad smärta! Tänker på dig.
    Zoo Keeper

    SvaraRadera
  9. Oh, nej en jävla nervskada! Fan.

    Och jag håller med dig om att morfin är härligt. Men man kan oxå bli jävligt illamående. En stor nackdel �� Inte heller fantastiskt att gå runt på flummig mark så länge...
    Kram ❤️❤️

    SvaraRadera
  10. Nä men nu får det väl ändå vara nog! Hoppas verkligen du får ordning på detta elände - alla mina tummar för dig <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg