Bah..

... vad är det för fel på mig ... (förutom att just haft cancer för andra gången..) jag är så orkeslös. Trött trött trött, kommer inte en sekund av "må bra" känsla. Allt är jobbigt, sova är jobbigt (vilket jag inte ens lycktas med de senaste 3 nätterna efter min cheatday... men det kan ju inte vara det... och slutat med morfinet gjorde jag för längesen nu...) Jag fattar inte var min energi tar vägen. Från extraalltenergi till absolut ingen alls...
Jag var så himla glad att jag mådde så himla bra och nu mår jag faktiskt så himla dåligt... dessutom är det torsdag i morgon och första kontakten med radiumhemmet igen. .. Så nervös.

Kommentarer

  1. Du är stressad inför besöket och det tar mycket energi. Helt normal reaktion.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för dig och tänker på dig att allt går bra <3

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dej i morgon då du ska träffa läkare på Radiumhemmet.
    Berätta för dem om din trötthet och plötsliga orkeslöshet..verkar som om hjärna och kropp behöver komma ifatt? Jag har följt dina inlägg ända från start och du har varit superstark,ge sig ut på långa promenader och jogga mitt upp i behandlingen.Herregud jag orkade knappt gå runt huset! För att inte tala om hur osocial jag var... Jag blir ofta "övertrött" på en sekund och försöker vila men då bestämmer sig hjärnan för att gå på högvarv....något du känner igen? Läkarna kanske föreslår en insomningstablett som heter Propavan och gör de inte det så be om att få prova den.Jag tog den då och då både under och efter behandlingen och den är inte beroendeframkallande. Nästa steg är att under en kort period ta en sömntablett Imovane för att lättare kunna sova. Hoppas det löser sig för sömnlöshet är inte bra.
    Hälsningar Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie-Louise, jag har insomningstabletter som jag använt mig av dessa nätter men jag vaknar ändå och det tar hur lång tid som helst att somna. I natt har det gått OK tycker jag. Får se hur det blir efter besked idag, kanske är mer stressad än jag förstår. Men du, jag förstår EXAKT vad du menar med det sociala och övertröttheten, jag led av det under och långt efter FEC. Det här har inte påverkat mig på samma sätt det jag fått nu. Jag var så sjuuuukt trött efter FEC och taxotere, i flera år... Kramar till dig!!

      Radera
  4. Lycka till på radiumhemmet!! Det är nog bara att gilla läget o ta det lugnt så kommer förhoppningsvis energin tillbaka av sig själv <3 Kram!

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig idag! Kram Zoo keeper

    SvaraRadera
  6. Idag har jag tänkt på dig <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg