Borde vara extatisk!

Så varför känner jag mig då så djävulskt låg trots att mötet med en hemskt trevlig onkolog gick väldigt bra och jag fick inga överraskningar alls utan det blev exakt som jag trodde.

Jo svaret är mest troligt att det är för att jag har helt stängt av oron och alla möjliga tankar om den kommande antihormonbehandlingen som kommer nu. Ni som inte läst mitt inlägg om livskvalite och tamoxifen kan göra det för att förstå lite bättre.
Jag hoppas att den grava PMS jag känner just nu är just PMS och inte ett tillstånd jag hamnat i för all framtid.
Jag kunde inte bara lyssna på henne och låtsas som om det är första gången jag funderar på hur den här satans hormonbehandlingen kommer att påverka mig. Jag var tydlig med att jag INTE VILL, jag kan inte se ett endaste litet ljus i mitt liv om jag måste ta detta, det är givetvis upp till mig själv, jag kommer säkerligen att ta emot det men jag har bett om ett par veckors väntetid. Hon var så förstående att jag undrar hur ofta hon själv får höra hur bra man kan må, det fanns ingen övertalnings eller övertygelseförmåga alls i henne och jag måste faktiskt höja det. Man ska verkligen inte måla fan på väggen, men man behöver heller inte försöka måla honom i rosa glitter om man ändå inte kan låta bli penseln.

Jag är fullständigt livrädd för cellgifter. Jag är fullständigt ÖVERLYCKLIG att det inte var snack om något sådant, men jag är så jävla ledsen för det som komma skall. Att jag mådde piss med tamoxifen i 4 år gör att jag har väldigt väldigt svårt att peppa mig själv till att jag kommer må bättre med Zoladex och Arimidex. Men det är mitt val, och det är fan ett svårt sådant.
Jag förstår att det för en fullt frisk människa som aldrig gått igenom en 4 årig lång depression med trötthetspaket i bagaget att det är ett enkelt val, men för mig är det verkligen inte enkelt. (Jodå jag åt både deppmedikament och annat skit för att må lite bättre... )

25 ggr strålning och herceptin var tredje vecka tills i vår känns ff som den lättaste delen i det här. Det startar om några veckor.

Nu ska jag lägga mig ner i min tårpöl och köra mantrat "det är ju underbart att slippa mens Ida!" " det är ju underbart att slippa mens Ida!" ... och hoppas att jag tillslut känner att det iaf finns något positivt med Zoladex och arimidexd.

Over and fucking out.

Ps Annika, tack snälla för tipset om spikmattan! Dammade av den och efter 10 minuter så mådde hela kroppen bättre och jag somnade till och med utan hjälpmedel!

Kommentarer

  1. Men vad bra att jag kunde hjälpa dig med spikmattan!! ��
    Bra nyheter för övrigt!!
    Antihormoner är shit! Men det behöver inte bli som förra gången. Känner flera som har bytt preparat och det har blivit på ett helt annat sätt. Du slipper Tamoxifenet eller hur? Det blir andra meds som du inte har testat tidigare. Det behöver inte bli så djävligt.
    Jag hoppas verkligen det.
    Du är på sluttampen nu av en lång och prövande period. Du har all rätt att vara trött och slut i själ och ande. Men jag tror det vänder snart.
    Kram �� Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... jag får zoladex så istället så stänger man av all produktion av östrogen (tamoxifen gör ju inte det utan man har ff östrogenproduktion) och så får jag andra meds för att stoppa östrogen från binjuren. Mest troligt blir det ännu jävligare, men.... du kan ha rätt... vem vet, jag kanske mår bättre, har bara svårt att övertyga mig själv om det :) Tar en nap på spikmattan varje dag. I natt vaknade jag vid 04 och kunde inte sova, hade lite ont i kroppen, gick ut i vardagsrummen och la mig på spikmattan en stund, sen gick jag tillbaka och sov så himla gott till morgonen! :)

      Radera
  2. Hej
    Vilket oerhört svårt beslut.
    Karin Björkegren som bloggar om sitt liv o sin cancer, avstod från hormonbehandling och har skrivit varför o hur hon kom fram till det beslutet, kanske kan det vara till hjälp. Läs på både för och mot, kolla forum och se om du kan få kontakt med andra som har haft samma resa. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska kolla på Karins blogg. Jag har en lång för och emot lista... det är mest emot och det som är för är att risken för cancer blir mindre, det går inte att komma ifrån. Det är så svårt.

      Radera
  3. Livet är fyllt av antiklimax:er... Och ibland, när man gått igenom en massa oro och annat, då blir det ju bara en urvriden disktrasa kvar av en. Man får vara snäll mot sig själv, sa min morfar, som var klok som en bok! :-) Jag kämpar på med utmattningsdepression, nu inne på tionde året, känner dock att antideppmedel funkar hyfsat, kan jobba och leva nästan som vanligt. Om de inte funkat så bra för dig, ja då måste man hitta en annan lösning om du skall må lika illa som förra gången. Hur du nu än bestämmer dig för att göra.
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... jag kanske just nu målar upp detta helvete lite väl stort. Antidepp fungerade några år, jag testade sedan lite olika men det blev bara paj av det och jag koncentrerar mig på de dåliga åren. Det är nog mest bara den där känslan att JAG VILL INTE. .. Jag vill inte BEHÖVA bli deprimerad av något jag stoppar i mig. .. Jag låter någon stoppa i mig något som jag vet att jag kommer må dåligt av. Det är så fel och jag tror hjärnan reagerar helt enkelt. .. jag kanske faktiskt inte alls mår som förra gången. Vi lär få se. Kram på dig!!

      Radera
  4. Träffade på dig på instsgram och har mer eller mindre sträckläst bloggen ikväll (är drygt 40, två barn, typ vanligt liv). Så himla klok du är. Och stark. Följer med och hejar på dig. Kram från mig!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg