Exakt vad var det som hände nu?

"THE CIRCLE" Tänk dig livet uppbyggt i cirklar.
En del är fulla med färg, andra fulla men färglösa, och en del är  bara tomma.


Nästan från en dag till en annan blir jag orolig för mig själv. Vad hände? Jag orkar bokstavligen inte lyfta någonting, inte resa mig upp, inte stå, ingenting.
Jag kände mig likadan i går men hade ändå lite energi på morgonen och gick mina 6 km, men jag kände att jag bara tänkte på att jag ville komma fram någongång, och att det bara tog emot. Kvällen var helt OK. Denna dag har varit vidrig. Gick ändå 7 km, men jag svettades ymnigt och den uppförsbacke jag sprang igår orkade jag nästan inte gå uppför idag. Vad har hänt mig??
Jag har även blivit jättestel i kroppen sista dagarna?

Så här mådde jag stora delar av tiden under pågående behandling med antihormonet tamoxifen, jag åt, sov och jobbade. Orkade ALDRIG göra något roligt med min dotter, orkade inte tvätta, städa och liknande. Vi klev upp, åt frukost, jag till jobb, hon till skola. Jag försökte hålla mig vaken hela dagen, kom hem, hon tittade en stund på "barn TV" och jag sov i soffan, sen hade jag lite energi att göra mat, vi åt, sen gick vi och la oss. Jag vill inte leva så. Jag blir livrädd när det blir så här. Vad har hänt. Vad är annorlunda idag från i förrgår?
Jag har varit fullproppad med energi, nästan till och med genom cellgifterna, vad har hänt?
Det jag eventuellt kan tänka mig är att det är ett par dagar sedan jag slutade med morfin. Jag har även de sista dagarna dragit ner på nervmedicinen. Kan det vara det? Första hela dygnet utan morfin var allt annat än roligt. Jag var orkeslös, viljelös, ångestladdad och hade ingen lust med någonting, men jag tyckte redan nästa dag var bättre. Så vad fan är detta nu då. Det är löjligt. Jag tog ett bad och jag kunde inte förmå mig att kliva ur. Jag bara satt där och kände att själva insmörjandet av duschcreme och duschen var ett omöjligt uppdrag, till slut gjorde jag det, men jag minns inte riktigt hur det gick till... kanske smörjde jag bara och inte duschade... tycker det kliar konstigt på kroppen.

Nått är ju galet. Har varit lite slarvig med vitaminer på sista tiden, men det är på sista månaderna så det borde göra särskilt stor inverkan just nu. Har satt i mig magnesium och B vitamin precis som ska vara bra mot orkeslöshet, men jag gissar att det är i det långa loppet man kan få hjälp.

Nej jag blir sittande här tills bättre tider kommer tror jag. Jag vet inte vad jag ska ta mig till....
Vi kan helt utesluta att det har med att göra att jag inte rör på mig, jag är väldigt aktiv.

Tanken på att börja med tamoxifen igen gör sig påmind när jag mår så här...

Glöm aldrig att fånga dagen, ingen vet hur du känner dig i morgon.

Skit



Kommentarer

  1. Du har gått på tunga mediciner. Du kanske håller på att "tända av" det tar säkert tid.
    Hoppas att livet återvänder, någon dag till bara...
    Stor kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har jag läst på, va fasen man kan ju må sjukt dåligt vid "avtändning"... Jag bara slutade, tog halv dos av morfinet en dag och slutade nästa. Nervmedicinen tar jag fortfarande, tror nog jag fortsätter med det tills jag kommer till läkaren nästa vecka, det här är verkligen ett oskönt läge. Fy.
      Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg